146η Συνεδρίαση, Γυναικείες Φυλακές Κορυδαλλού, 12/4/2017
Ι. Πρόσβαση στο δικαστήριο
Εξακολουθεί να υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης και παρακολούθησης της δίκης, με επίδειξη και παρακράτηση της αστυνομικής ταυτότητας, μέχρι τη συμπλήρωση των θέσεων του κοινού στην αίθουσα του ακροατηρίου. Υπήρχε ελάχιστη παρουσία δημοσιογράφων και κοινού, καθώς και η αναμενόμενη αστυνομική δύναμη.
ΙΙ. Παρουσία των κατηγορουμένων
Αυτοπροσώπως παρών κατά τη διαδικασία δεν ήταν κανένας κατηγορούμενος.
III. Αποχώρηση συνηγόρου Ζώτου από την πολιτική Αγωγή
Λίγο πριν την έναρξη της διαδικασίας, ο συνήγορος Ζώτος πήρε το λόγο και στην ανακοίνωσή του ανέφερε μεταξύ άλλων: “Για λόγους υγείας δυστυχώς δε θα μπορέσω να συνεχίσω να παρίσταμαι ως πολιτική αγωγή. Με παρηγορεί το γεγονός ότι συνεχίζουν ο κύριος Παπαδάκης και ο κύριος Καμπαγιάννης και ότι ο εξαιρετικός συνάδελφος κύριος Σκαρμέας θα είναι ο τρίτος συνήγορος με βάση το υπάρχον πληρεξούσιο. Θέλω δημόσια να ευχαριστήσω τους Αιγύπτιους αλιεργάτες που μου έδωσαν την τιμή να παρίσταμαι σε μια δίκη εξαιρετικής σημασίας και να συμβάλω στη θεσμική αντιμετώπιση για τις δημοκρατικές ελευθερίες όλων. Ο Εμπάρακ όπως και τα υπόλοιπα θύματα δεν υπήρξε θύμα επειδή έκανε κάτι, αλλά επειδή είναι αυτό που είναι ο καθένας. Να ευχαριστήσω τους συναδέλφους της πολιτικής αγωγής για τη συνεργασία και στο μέτρο των δυνάμεών μου να βοηθήσω όσο μπορώ”.
Στη συνέχεια η πρόεδρος αφού ευχήθηκε ό,τι καλύτερο στον κύριο Ζώτο όπως και η υπεράσπιση, κάλεσε τη μάρτυρα Μπαουστάνου.
IV. Κατάθεση της μάρτυρα Μπαουστάνου
Α. Εξέταση από το Δικαστήριο
Σε ερωτήσεις της έδρας, η μάρτυρας κατέθεσε ότι εργάζεται ως δημοτικός υπάλληλος στο Δήμο Πατρέων και ότι την περίοδο των γεγονότων εργαζόταν ως δημοτική αστυνομικός στο Μεσολόγγι. Εκείνη τη μέρα είχαν δώσει ραντεβού με συνάδελφο από την Αστυνομία για να συνδράμει σε έλεγχο στη λαϊκή αγορά, δεδομένου ότι εκείνη ως Δημοτική Αστυνομία δε νομιμοποιούνταν να πραγματοποιήσει εξακρίβωση στοιχείων. Η Δημοτική Αστυνομία κατά το έλεγχο ζητά τα χαρτιά των εμπόρων και αν έχουν καταθέσει το ετήσιο παράβολο για τη χρήση δημόσιου χώρου. Αν δεν έχουν καθόλου χαρτιά, προχωρούν σε κατάσχεση εμπορευμάτων και καλούν την Αστυνομία. Εκείνη την ημέρα περίμεναν με το συνάδελφό της να έρθει ο αστυνομικός. Είδαν μια ομάδα περίπου είκοσε ανθρώπων με μαύρα ρούχα, κάποιες μπλούζες έγραφαν Χρυσή Αυγή στο πίσω μέρος, ενώ παρών ήταν και ο βουλευτής Μπαρμπαρούσης. Τους πλησίασαν 2-3 άτομα και τους συστήθηκαν λέγοντας ότι είναι από τη ΧΑ, και ζήτησαν να ακολουθήσουν την Αστυνομία, προκειμένου να κάνουν μαζί τους ελέγχους. Σε αυτό η μάρτυρας απάντησε ότι τον έλεγχο τον κάνουν μόνοι τους και με τη συνδρομή της Αστυνομίας και ότι δε συνεργάζονται με κανένα κόμμα. Τότε υπήρξε μια κάποια οχλαγωγία και άρχισαν να μαζεύονται άτομα και περίοικοι οι οποίοι ελέγαν ότι εκείνοι θα πάνε σε κάθε περίπτωση και ότι δε γίνονται οι έλεγχοι σωστά. Εκείνη την ώρα ήρθε και ο αστυνομικός, ο οποίος έκανε ενημέρωση στην υπηρεσία του.
Έπειτα συστήθηκε ο βουλευτής και επανέλαβε το ίδιο αίτημα. Εκείνοι του είπαν ότι δε συνεργάζονται με κανέναν και όχι προσωπικά λόγω ΧΑ, αλλά με οποιοδήποτε κόμμα. Μετά μαζεύτηκαν 10 άτομα και ενημέρωσαν με τηλέφωνα τον αντιδήμαρχο, ενημερώνοντάς τον ότι είχαν έρθει από τη ΧΑ και για το αίτημα τους. Οι δημοτικοί αστυνομικοί δεν ολοκλήρωσαν τον έλεγχο, γιατί από τη στιγμή που είχε φύγει ο αστυνομικός δε μπορούσαν να συνεχίσουν μόνοι τους. Ο Δήμος πηγαίνει μπορεί να πραγματοποιεί ελέγχους, αλλά όχι και να προβαίνει σε κατασχέσεις, αφού αυτές απαιτούν οργάνωση. Αφότου έφυγε ο αστυνομικός, ακουγόταν σούσουρο από τον κόσμο προς το τέρμα της λαϊκής, συγκεκριμένα είτε θετικά προς τη ΧΑ σχόλια όπως «πάλι καλά που ήρθατε», «ήρθαν να διώξουν τους παράνομους», κτλ, ενώ άλλοι ήταν πιο επικριτικοί έως και τρομαγμένοι. Ωστόσο η μάρτυρας δεν ήταν σε θέση να θυμηθεί συγκεκριμένα σχόλια, θυμόταν πάντως ότι σε κάθε περίπτωση υπήρχε ένταση. Η ίδια είδε κάποιους μικροπωλητές με χαρτόκουτα να μαζεύουν στην άκρη της λαϊκής. Επίσης εκείνη τη στιγμή δεν είδε κάποιο κανάλι, αλλά το βράδυ είδε κάτι στο διαδίκτυο. Διευκρίνισε επίσης ότι σε σχέση με το αίτημα να παρίσταται η ΧΑ στη διενέργεια των ελέγχων, στην αρχή ήρθε ο αστυνομικός της ομάδας του βουλευτή Μπαρμπαρούση και τους το είπε, ενώ στη συνέχεια ήρθε ο ίδιος ο βουλευτής, ο οποίος, αφού συστήθηκε, μίλησε για τους ελέγχους. Στο δρόμο είδε μόνο τα χαρτόκουτα και κάποια μικρά αντικείμενα διασκορπισμένα.
Β. Εξέταση από τους συνηγόρους Πολιτικής Αγωγής
Η μάρτυρας απάντησε σε ερωτήσεις των συνηγόρων Καμπαγιάννη, Παπαδάκη, Θεοδωρόπουλου, Ζαφειρίου, Βρεττού, Παπαδοπούλου και Τομπατζόγλου. Ερωτηθείσα, κατέθεσε ότι ο συνοδός του βουλευτή Μπαρμπαρούση επικαλέστηκε την αστυνομική του ιδιότητα όταν έκανε το αίτημα για τη διενέργεια ελέγχων, όμως αυτό δεν έπαιξε ρόλο στην άρνησή της Δημοτικής Αστυνομίας. Στη συνέχεια, η μάρτυρας επιβεβαίωσε την παρουσία της ΧΑ σε λαϊκή, μέσα από φωτογραφίες που της επεδείχθησαν από τον συνήγορο Καμπαγιάννη, στις οποίος μέλη της ΧΑ απεικονίζονται να κλωτσόυν αντικείμενα. Ανέφερε επίσης ότι στην πορεία του ελέγχου τους έλεγαν ότι έχει περάσει η ΧΑ και ότι οι μικροπωλητές έτρεξαν και έφυγαν. Σε ερώτηση σχετικά με το αν γνωρίζει η μάρτυρας αν ο κύριος Μακρής (ο συνοδός αστυνομικός) πολιτεύτηκε, ανέφερε ότι κάτι άκουσε ότι κατέβηκε στο Αιτωλικό στις δημοτικές εκλογές, αλλά δε γνωρίζει με ποιο κόμμα. Κατέθεσε ότι αυτός που της ζήτησε να συμμετάσχει στον έλεγχο, το έκανε με την ιδιότητα της ΧΑ και ότι η πρόθεσή τους ήταν να παρίστανται επειδή δεν έκαναν οι αστυνομικοί σωστά τους ελέγχους. Είπε ακόμη ότι δεν υπήρχε φύλακας στη λαϊκή και ότι δε γνωρίζει αν τέθηκε θέμα αντικατάστασης του αστυνομικού που έφυγε. Βάσει των φωτογραφιών που είδε, τέτοια κατάσταση δημιουργείται όταν κάνουν κατάσχεση. Σύμφωνα με την αντίληψή της δεν είχαν προσωπικές διαφορές οι χρυσαυγίτες με τους μικροπωλητές και, ερωτηθείσα σχετικά, απάντησε ότι ο έλεγχος είναι αρμοδιότητα του Κράτους. Έχει επίσης εικόνα ακούγοντας διάσπαρτα νέα ότι αντίστοιχες ομάδες της ΧΑ δημιουργούν ανησυχία και τραμπουκισμό και ανέφερε την υπόθεση της Νέας Μάκρης και τους Αιγύπτιους αλιεργάτες. Υπέθεσε επίσης ότι σκοπός της ΧΑ ήταν να διώξουν τους παράνομους μετανάστες, ενώ σε ερώτηση που της τέθηκε απάντησε ότι η ομάδα ήταν ευδιάκριτη και μπορούσε ο καθένας να αντιληφθεί ότι ήταν της ΧΑ.
Γ. Εξέταση από τους συνηγόρους Υπεράσπισης
Η μάρτυρας εξετάστηκε απαντώντας σε ερωτήσεις των συνηγόρων Κοραντζόπουλου, Τσάγκα, Μιχαλόλια Νίκου και Αγγελέτου και κατέθεσε ότι δεν είχαν συγκεκριμένη καταγγελία για βίαιη συμπεριφορά της ομάδας, ότι τους πλησίασε ο κύριος Μακρής συστηνόμενος με την ιδιότητά του και λέγοντας «και γω αστυνομικός είμαι», με το αίτημα να συνοδεύσουν τη Δημοτική Αστυνομία στους ελέγχους που έκαναν – να δουν, δηλαδή, αν τους έκαναν καλά. Ρωτήθηκε επίσης αν γίνονται κατασχέσεις ή συλλήψεις κατά τη διάρκεια των ελέγχων και απάντησε ότι γίνονταν κατασχέσεις, βεβαιώσεις παραβάσεων κλπ, αλλά και συλλήψεις. Ερωτηθείσα, ανέφερε ότι μπορεί και να συνέβαινε να υπήρχαν παράνομοι μικροπωλητές που απομακρύνονταν για λίγο και οι οποίοι, μόλις ολοκληρώνονταν οι έλεγχοι, επέστρεφαν. Απαντώντας επίσης σε σχετική ερώτηση κατέθεσε πως της φάνηκε παράδοξο να έρθει μια ομάδα πολιτών να παραπονεθεί για το ότι υπήρχαν συχνά παράνομοι μικροπωλητές οι οποίοι επέστρεφαν μετά τους ελέγχους. Ανέφερε επίσης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ότι νομίζει πως υπήρχαν και μέλη των μικροπωλητών σε αυτές τις ομάδες ελέγχων. Διευκρίνισε περαιτέρω ότι η κατάσχεση γινόταν τόσο με τη συνδρομή της αστυνομίας όσο και με τη χρήση απορριματοφόρων. Eπιπροσθέτως, ερωτηθείσα για το αν το γεγονός ότι ορισμένες κατασχέσεις δεν ευδοκιμούν οφείλεται στο ότι οι μικροπωλητές παίρνουν τα πράγματα τους και φεύγουν γρήγορα, απάντησε ότι αυτό είναι ένας λόγος, ενώ άλλοι λόγοι είναι ότι αφενός δεν υπάρχει ετοιμότητα των απορριματοφόρων, ενώ αφετέρου, όταν πρόκειται για μετανάστες, οι περισσότεροι φεύγουν.
V. Κατάθεση της μάρτυρα Παπαζήση
Α. Εξέταση από το Δικαστήριο
Η μάρτυρας κατέθεσε ότι είναι συνταξιούχος εκπαιδευτικός, συγκεκριμένα φιλόλογος, ενώ για τα γεγονότα στη λαϊκή του Μεσολογγίου, ανέφερε ότι εκείνη τη μέρα πήγε στην λαϊκή και βρέθηκε στο νότιο τμήμα της λαϊκής, στην αρχή της δηλαδή. Άκουσε φωνές περίπου τριάντα μέτρα μακριά της, οπότε και απομακρύνθηκε από τον πάγκο όπου ψώνιζε και, πλησιάζοντας στο σημείο του θορύβου, χωρίς να πλησιάσει ωστόσο πολύ, αφενός γιατί δεν είχε λόγο και αφετέρου ώστε να βρίσκεται σε ασφαλή απόσταση, είδε κάποιους πάγκους να ανατρέπονται. Αργότερα, αφού ρώτησε τι συμβαίνει, της είπαν ότι ήρθε η ΧΑ. Εκείνη είδε μια ομάδα ανθρώπων που ήρθε προς το μέρος που ήταν εκείνη και έκανε όλα αυτά, δηλαδή ανέτρεπε πάγκους με κλωτσιές. Προχωρώντας προς το μέρος της, κλωτσούσαν και έβριζαν. Η ίδια είδε τουλάχιστον δύο σκεπασμένους πάγκους μικροπωλητών να αναποδογυρίζονται, ενώ οι μικροπωλητές ήταν εξαφανισμένοι. Είδε επίσης να αδειάζουν τα προϊόντα στο δρόμο καθώς ανέτρεπαν τους πάγκους. Στη συνέχεια απομακρύνθηκε, είδε όμως μια ομάδα περίκου δέκα ανθρώπων ομοιόμορφα ντυμένων με σκουρόχρωμες μπλούζες με τα διακριτικά της ΧΑ, τους οποίους η μάρτυρας χαρακτήρισε “άγημα ανθώπων”, που ήρθαν σε παράταξη και πέρασαν μπροστά τους. Ηταν σε στρατιωτική κατάταξη, σε δυάδες ο ένας πίσω από τον άλλο και έλεγαν και στους υπόλοιπους στη λαϊκή “μη φοβάστε εμείς ήρθαμε για άλλους”. Ερωτηθείσα, απάντησε ότι αργότερα έμαθε πως ο Μπαρμπαρούσης ήταν επικεφαλής, αλλά δεν είδε να δίνει εντολή. Τον είδε να προηγείται πλαισιωμένος από αυτούς που περπατούσαν πλάι του. Μέχρι τότε δεν τον γνώριζε, αμέσως μετά έμαθε, από περαστικούς, πώς ονομάζεται. Τον είχε δει όπως είπε σε κάποιες καρτέλες υποψηφίων με τα χαρακτηριστικά του, τα μαλλιά του κλπ. Πρόσθεσε επίσης ότι μέχρι που βρέθηκαν μπροστά της, μιλούσαν φωνασκώντας λέγοντας “και αυτό εδώ και κείνο κει”, “σκατά από δω σκατά από κει”, “και τούτος παράνομος και ο άλλος παράνομος”, κλπ, ενώ αυτά τα έλεγαν για τους μικροπωλητές που ήταν παράνομοι. Η ίδια δεν τους είχε δει καθόλου τους μικροπωλητές, οι οποίοι φαίνεται πως είχαν ειδοποιηθεί και είχαν φύγει.
Συνέχισε την κατάθεσή της αναφέροντας: «Ταράχτηκα και ενοχλήθηκα και τους είπα ποιοι είστε εσείς, με ποια δικαιοδοσία παίρνετε το νόμο και κάνετε ό,τι κάνετε;. Είδα τα χαρακτηριστικά και κατάλαβα ότι αυτοί οι άνθρωποι είχαν μια διάθεση-δε θέλω να τη χαρακτηρίσω. Προηγουμένως λέγατε “μην ενοχλείστε εσείς δε σας πειράζουμε εσάς”” . Πρόσθεσε ότι εκείνη σκέφτηκε για ποιο λόγο πείραζαν τους άλλους. Και ότι της απάντησαν-ένας- όχι ο πρώτος, ο οποίος φαινόταν να συμφωνεί με τα λεγόμενα των άλλων, ότι πάνε για τους παράνομους, και ότι οι νόμιμοι δε χρειάζεται να φοβούνται. Τους είπε ότι αυτές οι πράξεις σημαίνουν παρακράτος, και ότι όλοι ξέρουμε τι έχει κάνει το παρακράτος στην Ελλάδα, μεταξύ των οποίων τη δολοφονία Λαμπράκη κλπ. Της απάντησαν “Σας παρακαλούμε κυρία μου εμείς ήρθαμε να κάνουμε αυτό που δεν κάνει το κράτος”. Άλλοι παρευρισκόμενοι την περιγέλασαν και της είπαν ότι είναι ΚΟΕ (Κομμουνιστικής Οργάνωση Ελλάδας) και «Ευρωκομμουνίστρια», στο οποίο η μάρτυρας απάντησε ότι εχουν παντελή ιστορική σύγχυση. Η μάρτυρας έφυγε όσο αυτοί συνέχιζαν, πηγαίνοντας στην αστυνομία γιατί δεν είδε αστυνομικό στη λαϊκή. Στην Αστυνομία ανέφερε και το περιστατικό. Η μάρτυρας ανέφερε επίσης ότι, παίρνοντας το αυτοκίνητό της και βρισκόμενη στην άλλη άκρη της λαϊκής, είδε ότι είχαν ήδη φτάσει οι άνθρωποι εκεί, ενώ στη βόρεια άκρη της λαϊκης υπήρχε συνεργείο τηλεόρασης στο οποίο έδινε συνέντευξη ο Μπαρμπαρούσης. Το συνεργείο όμως δεν μπορεί να ήρθε τυχαία, οπότε η μάρτυρας υπέθεσε ότι τους είχαν καλέσει. Σε ό,τι αφορά την αντίδραση των πολιτών, η μάρτυρας ανέφερε ότι κάποιοι είπαν “μπράβο καλά κάνετε”, κάποιοι γύρισαν τις πλάτες, και κάποιοι άλλοι απλά κοίταζαν. Πρόσθεσε επίσης ότι, όταν πήγε στην Αστυνομία, κατέθεσε το περιστατικό στον αξιωματικό υπηρεσίας. Εκεί είδε και έναν κύριο με πολιτικά, ο οποίος τη ρώτησε τι θέλει και ο οποίος, όταν η μάρτυρας του είπε το λόγο που βρισκόταν εκεί, τη ρώτησε αν είχε έντυπο καταγγελίας. Ηταν Σάββατο, έδωσε το έντυπο τη Δευτέρα, οπότε και το κοινοποίησε σε πολλούς παραλήπτες- στην Αστυνομία, στη Δημοτική Αστυνομία, στην Εισαγγελία Πρωτοδικών και αλλού, ενώ το έστειλε και στην αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Στην ερώτηση της προέδρου, σχετικά με το λόγο για το οποίο επέλεξε η καταγγελία της να έχει τόσους αποδέκτες, απάντησε ότι ο λόγος ήταν ότι στην αρχή είδε την Αστυνομία σχετικά αδιάφορη (ενώ στη συνέχεια ενδιαφέρθηκε απολύτως) και επειδή ταράχτηκε πάρα πολύ. Ανέφερε ότι δεν ήταν μια εικόνα όμοια με όταν έρχεται ένας συνδικαλιστής, για παράδειγμα. Ήταν μια εικόνα βίωσης, σαν λεηλατική επέλαση, και φοβήθηκε με την εννοια του δέους, διότι γίνονταν μπροστά της πράγματα που δε μπορούμε πλέον ως κοινωνία να ελέγξουμε. Ανέφερε επίσης ότι ο αξιωματικός υπηρεσίας της είπε ότι έχουν αστυνομικό στη λαϊκή, αλλά η ίδια δεν τον είδε.
Β. Εξέταση από τους συνηγόρους Πολιτικής Αγωγής
Η μάρτυρας απάντησε σε ερωτήσεις των συνηγόρων Θεοδωρόπουλου, Ζαφειρίου, Αντανασιώτη, Βρεττού, Καμπαγιάννη και Παπαδάκη και κατέθεσε ότι ήταν απολύτως βέβαιο πως κάθε πολίτης που έβλεπε αυτή την ομάδα με αυτά τα χαρακτηριστικά, θα μπορούσε να καταλάβει πως πρόκειται για ομάδα της ΧΑ. Αναφορικά με το βίντεο, ανέφερε ότι δεν το είδε το ίδιο βράδυ αλλά μια βδομάδα μετά, οπότε και της το έστειλαν τα παιδιά της από το εξωτερικό. Ερωτηθείσα αν ένιωσε φόβο, απάντησε ότι ένιωσε ταραχή. Την ίδια δεν τη φοβίζουν, αλλά ήταν ένα δέος και μια έκπληξη. Ωστόσο δεν τους φοβήθηκε, για αυτό και τους μιλησε. Στην Αστυνομία σχημάτισε την εντύπωση ότι δεν τους δημιούργησε ενδιαφέρον η καταγγελία της, ενώ δεν καταγράφηκε εκείνη τη μέρα στο βιβλίο συμβάντων. Κάποιες μέρες μετά την κάλεσε μια αστυνομικός να της πει να υπογράψει ότι έκανε την καταγγελία. Η αστυνομικός δικαιολογήθηκε λέγοντας ότι ήταν παράλειψή τους. Επειδή η αστυνομικός ήταν ευγενική, η μάρτυρας πήγε, διαφορετικά δε θα είχε καταγραφεί αυτό το γεγονός και δε θα λαμβάναμε σήμερα γνώση. Σε σχέση με το αν έχει δει άλλα τέτοια “αγήματα” στην τηλεόραση, η μάρτυρας ανέφερε το συμβάν με τη λαϊκή της Ραφήνας. Αναφορικά με τον σκοπό της ΧΑ εκείνη την ημέρα, απάντησε ότι «ήταν μια τακτική ενός πολιτικού χώρου και μιας διάθεσης επίδειξης κύρους και τηρούμε το νόμο ακόμα και όταν ολιγωρεί η πολιτεία. Αυτός νομίζω ήταν ο σκοπός της εκδήλωσης ισχύος», ενώ πρόσθεσε ότι μοίραζαν και φυλλάδια. Κατέθεσε επιπροσθέτως ότι ακολούθησε παρόμοιο γεγονός τις επόμενες μέρες, όταν στην επόμενη λαϊκή ήρθαν να ζητήσουν 2 μέλη της ΧΑ από παραγωγό κάποια νομιμότητα, όπως και από τους γύρω της. Η παραγωγός που δέχτηκε τον έλεγχο, η Φωτεινή Φωκά, έκανε καταγγελία, έγινε δικάσιμος και καταδικάστηκαν. Περαιτέρω, σε σχέση με την κατάσταση “βίωσης” ανέφερε ότι καταστροφή δεν είναι μόνο η καταστροφή των πάγκων. Είναι και χυδαιότητα να αδειάζεις τα εμπορεύματα στο δρόμο και να δημιουργείς εντάσεις. Στην ερώτηση για ποιο λόγο πήγε η ίδια στην Αστυνομία αντί να τηλεφωνήσει, είπε ότι στο Μεσολόγγι είναι όλα κοντά και ότι κανείς στο ΑΤ δεν της υπέδειξε τη δυνατότητα προφορικής μήνυσης.
Γ. Εξέταση από τους συνηγόρους Υπεράσπισης
Η μάρτυρας απάντησε σε ερωτήσεις των συνηγόρων Κοραντζόπουλου, Τσάγκα, Πανταζή, Μιχαλόλια Γιώργου, Ρουσόπουλου και Παπαδέλη. Κατέθεσε ότι ως προς το αντικείμενο διδασκαλίας της, δίδασκε όλα τα φιλολογικά μαθήματα και ερωτηθείσα για την πολιτική της συμμετοχή, ανέφερε ότι ήταν στην Αριστερά, ήταν στην ΕΛΜΕ, και ότι εδώ και 10 χρόνια δεν έχει ενεργό πολιτική δραστηριότητα. Ανέφερε ότι δε γνώριζε προσωπικά τους μικροπωλητές και ότι την καταγγελία όπως και τις κοινοποιήσεις τις συνέταξε μαζί με το σύζυγό της. Πρόσθεσε δε ότι δεν απευθύνθηκε σε κανέναν τρίτο, καθώς δεν ήθελε να παρέμβει κάποιος άλλος. Η ίδια δεν είναι θεσμικός φορέας , αλλά ως απλή πολίτης θεωρεί ότι η κοινωνία πρέπει να έχει αυτά τα αντανακλαστικά και να αντιδρά. Ως προς τον χαρακτηρισμό “ευρωκομμουνίστρια” απάντησε ότι ίσως το λεξιλόγιό της τους θύμησε την Αριστερά και σχετικά με το αν κατάλαβε η ομάδα ότι η ίδια είναι ιδεολογικά αντίθετη ως προς αυτούς, είπε ότι δεν το γνωρίζει και ότι θα πρέπει να τους ρωτήσουμε αν το κατάλαβαν. Ωστόσο, αντέδρασαν λεκτικά σε αυτή τη διαφωνία μαζί της. Πρόσθεσε επίσης ότι δε συνατήθηκε με τη Μπαουστάνου, ούτε και με τον αστυνομικό, μάλλον επειδή βρέθηκαν σε διαφορετική χρονική στιγμή στο χώρο. Σε ερώτηση σχετικά με το αν θυμάται καλύτερα τα γεγονότα τώρα από ό,τι τότε, απάντησε ότι δεν υποβοήθησε τη μνήμη της. Είδε όμως ανθρώπους να κλωτσάνε τους πάγκους, να αναποδογυρίζουν και να πετούν το εμπόρευμα στο δρόμο.
Στη συνέχεια υπήρξε ένταση στην αίθουσα με αφορμή το χαρακτηρισμό «παρακράτος», γεγονός που οδήγησε στην ολοκλήρωση της διαδικασίας εξέτασης της μάρτυρα και στη διακοπή της δίκης.
Στο σημείο αυτό το Δικαστήριο διέκοψε για την 25/4/2017 στην αίθουσα Γυναικείων Φυλακών Κορυδαλλού μετά και τη μεσολάβηση των διακοπών του Πάσχα.