196η δικάσιμος, Αίθουσα Τελετών Εφετείου Αθηνών, 12/12/2025
Ι. Πρόσβαση στο δικαστήριο
Υπήρχε η δυνατότητα πρόσβασης και παρακολούθησης της δίκης, με επίδειξη και παρακράτηση της αστυνομικής ταυτότητας, μέχρι τη συμπλήρωση των θέσεων του κοινού στην αίθουσα του ακροατηρίου. Σημειώνουμε ότι υπήρχε αυξημένη παρουσία δημοσιογράφων και κοινού στην αίθουσα. Παρόντες ήταν και οι γονείς του Π. Φύσσα.
ΙΙ. Παρουσία κατηγορουμένων
Παρών ήταν ο κατηγορούμενος Ι. Λαγός.
ΙΙΙ. Εισαγγελική Πρόταση
Η Εισαγγελέας, κατά την έναρξη της Πρότασης της, αναφέρθηκε εκτενώς στο κείμενο της διάταξης του αρ.187 ΠΚ που ορίζει τους όρους της εγκληματικής οργάνωσης και συνέκρινε τις διατάξεις του παλιού και του νέου Ποινικού Κώδικα σχετικά με το άρθρο 187 και την προβλεπόμενη ποινή. Συνοπτικά αναφέρουμε τα κύρια σημεία της: Ανέφερε ότι για την στοιχειοθέτηση της εγκληματικής οργάνωσης απαιτείται επιχειρησιακά δομημένη οργάνωση με διακριτούς ή συνδυασμένους στόχους. Επισήμανε ότι απαιτείται ομάδα με δράση διαρκή ή επιδίωξη ενός σκοπού, όχι με ευκαιριακό τρόπο. Τα μέλη της οργάνωσης να είναι τουλάχιστον 3 και να έχει δομή και συγκρότηση για να έχει διαρκή δράση, και τα μέλη να υποτάσσουν τη βούλησή τους και να διαμορφώνουν μια νέα βούληση για …τον σκοπό της οργάνωσης. Στη συνέχεια, επισήμανε ότι ο κοινός σκοπός μπορεί να έχει οποιοδήποτε κίνητρο και τα κακουργήματα δεν χρειάζεται να είναι καθορισμένα ως προς τις λεπτομέρειες. Η Εισαγγελέας σημείωσε ότι για τις αξιόποινες πράξεις που διαπράττει το μέλος, δεν είναι αναγκαίο να έχουν δοθεί συγκεκριμένες προς τούτο εντολές. Έκανε αναφορά και στη Σύμβαση του Παλέρμο επισημαίνοντας ότι η απορρέουσα από διεθνείς συμβάσεις διάταξη δεν έχει την έννοια ότι απαιτείται να ακολουθηθεί πιστά. Άλλωστε, ο ορισμός της εγκληματικής οργάνωσης αφορά αποκλειστικά τους σκοπούς της οργάνωσης. Συνεπώς, ουδόλως αποκλείει τη δράση προσώπων που δρουν με διαφορετικά κίνητρα. …Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την ατιμωρησία ατόμων που δρουν με άλλα κίνητρα, φυλετικά κ.ά., …οι οποίες οργανώσεις μπορούν να μην αποσκοπούν και σε οικονομικό όφελος. Εν συνεχεία, αντιπαρέβαλε με το αρ. 187Α σημειώνοντας ότι στη διάταξη του 187Α ο σκοπός του δράστη περιγράφεται ρητά. Δηλαδή, θα πρέπει στην περίπτωση της τρομοκρατικής οργάνωσης να δρα για τον εκφοβισμό ενός πληθυσμού. Κατά τούτο είναι επιτρεπτή η μεταβολή σε έγκλημα τρομοκρατικής οργάνωσης, όπως υπογράμμισε. Η Εισαγγελέας αναφέρθηκε και στη διάταξη του αρ. 29 του Συντάγματος, τονίζοντας ότι κατοχυρώνει την ελευθερία των Ελλήνων να ιδρύουν πολιτικά κόμματα. Πλην όμως, δεν μπορούν να λειτουργούν εγκληματικές ομάδες υπό τον μανδύα πολιτικού κόμματος και υπογράμμισε ότι η ελευθερία των κομμάτων περιορίζεται στη συνταγματική τους αποστολή και τα μέλη δεν θα παραμείνουν ατιμώρητα για εγκληματικές πράξεις.
Ως προς τα πραγματικά περιστατικά,η Εισαγγελέας περιέγραψε αναλυτικά την ναζιστική ιδεολογία από την οποία εμφορούνταν η ηγεσία και τα μέλη της οργάνωσης και αποτέλεσε το κίνητρο για επιθέσεις στους ιδεολογικούς αντιπάλους και μετανάστες. Προς τούτο περιέγραψε την ιστορία της Χρυσής Αυγής από την ίδρυση της το 1980, λέγοντας ότι ιδρύθηκε ως ολιγάριθμη ομάδα με επικεφαλής τον Νικόλαο Μιχαλολιάκο και στη συνέχεια μετατράπηκε σε πολιτικό σχηματισμό κατά τα πρότυπα του εθνικοσοσιαλιστικού κόμματος, υιοθέτησε τη σβάστικα και βασική ιδεολογία ότι η γη δεν φτάνει για όλους· μόνο η άρια φυλή πρέπει να επιβιώσει. Αναφέρθηκε εκτενώς στην κατάθεση του μάρτυρα Ι. Περδικάρη, ο οποίος υπήρξε συνιδρυτής της Χ.Α. και κατέθεσε ρητώς ότι είχαν την πρόθεση να ιδρύσουν μια νεοναζιστική οργάνωση. Επισήμανε ωστόσο ότι η Χ.Α. ήταν ένα ναζιστικό κόμμα όχι μόνο όταν ξεκίνησε αλλά και στην πορεία και ότι κανείς δεν θα ασχολούνταν με την ιδεολογία αν οι ίδιοι δεν το αρνούνταν. Η Εισαγγελέας σημείωσε ότι προς απόδειξη του ότι δεν είναι ναζιστές, οι κατηγορούμενοι, επικαλούνται το καταστατικό του κόμματος, το οποίο και κατατέθηκε στον Άρειο Πάγο. Επισήμανε ότι στο ζήτημα αυτό δεν θα χρειαζόταν περαιτέρω αναφορά, εφόσον η κάθοδος στις εκλογές ήταν μόνο μια βιτρίνα, και η εγκληματική οργάνωση δεν χρειάζεται καταστατικό. Ωστόσο, περιέγραψε εκτενώς την διαδρομή της κατάθεσης και ανάδειξης του πρώτου καταστατικού που εισέφερε ο μάρτυρας, δημοσιογράφος και ερευνητής της Χ.Α. Δ. Ψαρράς, τονίζοντας εμφατικά ότι θα πρέπει να καταδειχθεί ότι τούτο είναι απολύτως γνήσιο, παρά την αιτίαση ότι είναι πλαστό. Η Εισαγγελέας σημείωσε εμφατικά ότι ο μάρτυρας Δ. Ψαρράς, «τον οποίο τόσο βδελύσσονται οι κατηγορούμενοι», κατέγραψε όσα οι ίδιοι ανέφεραν και προς τούτο κατέθεσε για τα γεγονότα της κηδείας του Μάλλιου, την δήλωση του Ν. Μιχαλολιάκου «Βεβαίως και είχα πάει στην κηδεία του Μάλλιου. Προφυλακίστηκα και γνώρισα τον Παπαδόπουλο». Ανέφερε επίσης και ομιλία του στην Σαλαμίνα, κατά την οποία είχε ειπωθεί η φράση: «Το πού ‘σαι Παπαδόπουλε; έχει γίνει πού ‘σαι ΧΑ;. Είπαν ότι είμαστε εγκληματίες, η 17Ν δεν σκότωσε οικογενειάρχη άνθρωπο; Το θεωρώ τίτλο τιμής και αφού μου το χρέωσαν, θα πρέπει να το κάνω». Η Εισαγγελέας χαρακτήρισε «ιδιοφυή κίνηση» την ίδρυση πολιτικού κόμματος από τον Ν. Μιχαλολιάκο, σχολιάζοντας ότι ήταν ένα σημαντικό γεγονός, καθώς εμμέσως το έλεγαν και οι ίδιοι οι κατηγορούμενοι, που -κατά τα άλλα- εξέφραζαν την απέχθειά τους για τα κόμματα. Εν συνεχεία, επισήμανε την κατάθεση του μάρτυρα Ι. Περδικάρη, ο οποίος κατέθεσε ότι ο Ν. Μιχαλολιάκος ήταν και παρέμενε ακτιβιστής και πλήθος χαρακτηρισμών για τα άτομα που συγκροτούσαν τη Χ.Α., όπως ότι «ήταν οι περισσότεροι απόβλητοι επαγγελματικά και οικογενειακά, που βρήκαν ένα καταφύγιο και μια διέξοδο στη Χρυσή Αυγή και νόμιζαν ότι έτσι θα λύσουν το πρόβλημά τους». «Ο Μιχαλολιάκος είναι ένας άνθρωπος ακτιβιστής, ένας άνθρωπος του δρόμου, που το μόνο που τον ενδιέφερε ήταν να στήνει γιουρούσια».«Η Χρυσή Αυγή ήταν πεζοδρόμιο.. Δεν είχε σκοπό να οργανωθεί ως κόμμα. Φύγαμε και αυτό που έμεινε πίσω του ήταν κατάντια.» Η Εισαγγελέας σημείωσε ότι ο Ι. Περδικάρης συνιδρυτής και συνοδοιπόρος του Μιχαλολιάκου, δεν θα ερχόταν μετά από 50 χρόνια να καταδικάσει τον φίλο του και προς τούτο ήρθε να βοηθήσει στο εξής σημείο: «Είναι συμμορία και όχι εγκληματική οργάνωση» —και το είπε δεκαεπτά φορές. «Ήταν κάπελας στο κουτούκι στου Νικόλα». «Μπουλούκι ήταν». «Τσέλιγκας στη στρούγγα». Όπως, όμως, επισήμανε, η Εισαγγελέας, μια οργάνωση που εκμεταλλεύτηκε τον κοινοβουλευτισμό ασφαλώς δεν είναι μια συμμορία.
Η Εισαγγελέας αναφέρθηκε εκτενώς και στην στοιχειοθέτηση της γνησιότητας του προσκομισθέντος – από τον μάρτυρα Δ. Ψαρρά – καταστατικού, επισημαίνοντας ότι είναι γραμμένο με γραφομηχανή και δεν βρέθηκε κανένα άλλο έγγραφο γραμμένο με αυτόν τον τρόπο, αλλά και περιγράφοντας διεξοδικά τις δημοσιοποιήσεις του, για τις οποίες δεν υπήρξε καμία αντίδραση από την Χ.Α. Επισήμανε επίσης την ύπαρξη εγγράφου με τίτλο «οργανόγραμμα», σημειώνοντας ότι βρέθηκε ίδιο έγγραφο στο σπίτι του Χρήστου Παππά. Ο Παππάς, στην απολογία του, είπε ότι ήταν «ένας κυρ Βασίλης που σφράγιζε ό,τι έβρισκε μπροστά του» και η Εισαγγελέας απαξίωσε τον σχετικό ισχυρισμό του κατηγορούμενου, λέγοντας ότι δεν είναι άξιο σχολιασμού. Επισήμανε, επίσης, και την κατάθεση πρωτοδίκως του μάρτυρα υπεράσπισης Α. Σπίνου, ο οποίος κατέθεσε ότι είχε πάρει αυτό το καταστατικό στο Συνέδριο του 1993. Σε απάντηση, ο Ν. Μιχαλολιάκος είπε ότι το ’92 δεν είχε καμία σχέση με τη Χ.Α. ο Σπίνος και αυτεπάγγελτα προσκλήθηκε ως μάρτυρας. Η Εισαγγελέας υπογράμμισε ότι πρότειναν ως μάρτυρα τον Ι. Περδικάρη, όταν ο ισχυρισμός περί πλαστογραφίας δεν έγινε δεκτός πρωτοδίκως, ενώ στη συνέχεια οι κατηγορούμενοι ισχυρίστηκαν ότι «δεν ήταν πλαστό το καταστατικό· το συνέταξε ο Ι. Περδικάρης, αλλά δεν το χρησιμοποιήσαμε ποτέ». «Δεν γνωρίζαμε», λένε, «ότι το είχε αποστείλει ο Περδικάρης στον Ψαρρά». Στο σημείο αυτό η Εισαγγελέας σχολίασε «πάντα είχα την απορία, κυρία Πρόεδρε —και δεν είναι ρητορικό σχήμα— γιατί άνθρωποι πραγματικά ευφυείς έχουν την ακλόνητη πεποίθηση ότι όλοι οι άλλοι είναι ανόητοι;». Η Εισαγγελέας συνέχισε λέγοντας ότι κανείς δεν θα ασχολείτο με το ναζιστικό αετό του κ. Λαγού, με τον αγκυλωτό σταυρό στα χέρια του κ. Κασιδιάρη και με το «Sieg Heil» του κ. Ηλιόπουλου, παρόλο που με αυτό το σύμβολο κατέσφαξαν στο Δίστομο τα γυναικόπαιδα, αν οι κατηγορούμενοι δεν αρνούνταν τις πεποιθήσεις τους. Επισημαίνοντας πάντως ότι το γεγονός ότι ο καθένας μπορεί να έχει όποια ιδεολογία θέλει δεν αναιρεί τον αντιρατσιστικό νόμο, με τον οποίο τιμωρείται όποιος εκφράζει ιδέες για τη φυλετική καταγωγή. Το γεγονός ότι καθένας, στο σπίτι του, μπορεί να έχει όποια ιδεολογία θέλει, δεν αναιρεί τις καταστροφικές συνέπειες του ναζιστικού παρελθόντος. Η Εισαγγελέας υπογράμμισε ότι η ποινική απαξία έγκειται στο ότι η διαφορετικότητα μετατρέπεται σε στίγμα, και τα επαπειλούμενα θύματα απανθρωποποιούνται· δεν είναι πλέον άνθρωποι, είναι «υπάνθρωποι». Φέρουμε τους ανήκοντες σε μειονότητες σε μια κατάσταση μόνιμου αυτοπεριορισμού, σημείωσε. Στη συνέχεια, υπογράμμισε πλήθος εγγράφων και αποσπάσματα ομιλιών της ηγετικής ομάδας, από τα οποία προκύπτει εναργώς ο εθνικοσοσιαλιστικός χαρακτήρας της οργάνωσης. Ενδεικτικά αναφέρουμε:
Στο κείμενο του κατηγορουμένου Χρ. Παππά, που βρέθηκε με όρκο συνημμένο στην αίτηση μέλους, περιλαμβανόταν το εξής: «Ορκίζομαι ότι θα αγωνιστώ για τη νίκη του εθνικοσοσιαλισμού, εις τας γραμμάς του οποίου θα είμαι στρατιώτης … Ζήτω η Νίκη. Ζήτω ο Εθνικοσοσιαλισμός!» Άρθρο του κατηγορουμένου Ν. Μιχαλολιάκου με τίτλο «Χίτλερ για χίλια χρόνια», το οποίο υπέγραψε ως: «Heil Hitler – Νίκος Μιχαλολιάκος». Συνέντευξή του που αναφέρει: «Το ιδεολογικό υπόβαθρο είναι ο εθνικοσοσιαλισμός.» «Την παραμυθολογία των φούρνων και τη θηριωδία των ναζί έχει πλήρως ανατρέψει σήμερα η έρευνα των αναθεωρητών ιστορικών». Τη δήλωση του για «τους ανθρώπους που πήραν ένα τρενάκι και πήγαν να συναντήσουν τις μεταφυσικές τους εμπειρίες». Άρθρο δημοσιευμένο στο περιοδικό Χ.Α. το 1998: «Τα SS αποτέλεσαν τον πρώτο στρατό, οι φορείς του ηρωικού πνεύματος των ιπποτών, ο μύθος των θαλάμων αερίων είναι η μεγαλύτερη απάτη· ουδείς απέδειξε την ύπαρξή τους». Η Εισαγγελέας τόνισε εμφατικά ότι η ναζιστική ιδεολογία δεν άλλαξε από το ’92, αντίθετα, απόδειξη είναι ότι ο Μιχαλολιάκος κάλεσε τον Ι. Περδικάρη, τον πλέον γνήσιο εκφραστή του ναζισμού στην Ελλάδα, να αναλάβει ιδεολογικός καθοδηγητής του κόμματος. Επίσης σε ομιλία του Ν. Μιχαλολιάκου στις 17/09/2011: «..Κερδίζουμε την ελευθερία μας στο πεζοδρόμιο με θράσος, δεν πιστεύουμε στον ψηφοφόρο αλλά στον απλό στρατιώτη ή μαχητή, και το ότι θα συμμετάσχουμε στις εκλογές δεν σημαίνει ότι θα αλλάξουμε τις αρχές μας. Δεν κρύψαμε ποτέ την ιδεολογία μας, δεν βγάλαμε ούτε ένα κόμμα, δεν διαθέτουμε δηλώσεις μετανοίας». Απόσπασμα από έγγραφο χρονολογούμενο στις 6/4/2006, με θέμα «Εθνικιστές ή ναζιστές»: «Παλαιότερα, πριν από χρόνια, χρησιμοποιούντο στα κείμενα ο εθνικοσοσιαλισμός. Το γεγονός ότι τώρα χρησιμοποιούμε τον όρο κοινωνικός εθνικισμός δεν σημαίνει ότι αλλάξαμε ιδέες, αλλά ότι ο όρος εθνικοσοσιαλισμός προκαλεί παρερμηνείες μετά από μια προπαγάνδα 60 ετών». Άλλες δηλώσεις του Ν. Μιχαλολιάκου από το αναγνωστέο 327: «Ντροπή το θεωρούμε να εκλέγουμε βουλευτές· θα μπούμε στη Βουλή για να τη διαλύσουμε».«Αν υπήρχαν σήμερα ναζί, ίσως να ήμασταν και μαζί».«Είμαστε εθνικοσοσιαλιστές· κερδίζουμε την ελευθερία στο πεζοδρόμιο χαιρετώντας με το δεξί χέρι ψηλά».«Αν ήμουν στη Γερμανία του 1933, θα ήμουν μέλος του εθνικοσοσιαλιστικού κόμματος και θα ήμουν περήφανος γι’ αυτό».«Είναι απόλυτα σχετικός ο χαιρετισμός που έκανα στο Δημοτικό Συμβούλιο, για τους ίδιους ακριβώς λόγους που ίσχυε πριν 60 χρόνια. Μετά τη Βαϊμάρη ξέρετε τι ακολούθησε».«Εμείς είμαστε η σπορά των ηττημένων του 1945».«Εμείς είμαστε οι μαχητές που θα ακονίσουν, αν χρειαστεί, τις ξιφολόγχες στα πεζοδρόμια» — σημειωτέον ότι ο στίχος, όπως κατέθεσε ο μάρτυρας Στ. Μπενετάτος, δεν ανήκει στη Μασσαλιώτιδα, αλλά στο εμβατήριο των SA. «Θα δούνε τότε τι σημαίνει Χ.Α. και τάγματα εφόδου, τι σημαίνει ξιφολόγχες να ακονίζονται στα πεζοδρόμια». Επίσης, έκανε εκτενή αναφορά και σε δηλώσεις άλλων στελεχών. Ενδεικτικά αναφέρουμε:
Ομιλία Γ. Πατέλη: «Ε λοιπόν ναι, είμαστε και ναζιστές και φασίστες, και αφού το θέλετε θα γίνουμε ακόμα μεγαλύτεροι και θα τους πολεμήσουμε».
Άρθρο Χρ. Παππά με τίτλο: «60 χρόνια μετά οι μαυροκόκκινες σημαίες ανεμίζουν στην Αλεξάντερ Πλατς του Βερολίνου… 60 χρόνια μετά αναδύει το άρωμα της σήψης ..».
Ο Γ. Μισιάκας, επονομαζόμενος Μάστορας, αρθρογράφος στο περιοδικό της Χ.Α., στις 23/7/11 — στην τελετή ορκωμοσίας: «…όποιος έχει καταστήσει τον εαυτό του σκώληκα δεν πρέπει να παραπονείται ότι τον πατούν … θα κλείσουμε τους λογαριασμούς μας με όλους τους επιτήδειους ουδετέρους.» «Θα ταλαντεύονται από τον κρεμασμένο τους λαιμό· με πειθαρχία στον Αρχηγό, θα φέρουμε το ποθούμενο. Ζήτω η Νίκη.» Επίσης, επισήμανε ότι οι κατηγορούμενοι βιντεοσκοπήθηκαν να κρατούν σημαίες της Βέρμαχτ και να χαιρετούν ναζιστικά, ενώ είναι καλεσμένοι και δύο Γερμανοί νεοναζί. Όπως κατέθεσε ο μάρτυρας κατηγορίας Ι. Μπασκάκης, ισχυρίστηκαν ότι είναι φωτομοντάζ -κατά την προσφιλή τους πρακτική. Όπως άλλωστε και στο από 23/06 δημοσίευμα του Δ. Ψαρρά με τον Η. Κασιδιάρη με σημαία της Βέρμαχτ, απάντησε η Χ.Α.: «Νέα φωτομοντάζ και ανάποδη κοπτοραπτική», ισχυριζόμενη ότι είναι πλαστή. Όμως βρέθηκε η εν λόγω φωτογραφία στο κινητό του Η. Κασιδιάρη. Η Εισαγγελέας, μάλιστα, επισήμανε τον οψιγενή ισχυρισμό του Η. Κασιδιάρη ότι την φωτογραφία του την απέστειλε κάποιος άγνωστος στο κινητό του. Υπογράμμισε, επίσης, ότι ο ναζιστικός χαιρετισμός από τον Ν. Μιχαλολιάκο δεν έγινε μόνο στο Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά και στις 20/12/2012 όταν δήλωσε: «Αυτά τα χέρια μπορεί να χαιρετάνε έτσι, αλλά είναι καθαρά χέρια».
Στην συνέχεια, περιέγραψε εκτεταμένα την διάρθρωση και δομή της οργάνωσης, τονίζοντας την ιεραρχική της συγκρότηση και επισημαίνοντας ότι τα υφιστάμενα όργανα δεσμεύουν και εφαρμόζουν ιεραρχική διάταξη από όλα τα μέλη του κόμματος, ο επικεφαλής, ο πυρηνάρχης, αναφέρεται στον περιφερειάρχη και αυτός στην ηγεσία. Είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία των γραφείων και στη συνέχεια αναφέρεται στον περιφερειάρχη. Στον Γραμματέα δίνουν όλοι λόγο για τις ενέργειες τους. Στη δομή υπάρχει ο υπεύθυνος ιδεολογικού. Ο Γραμματέας είναι ο σύνδεσμος με την Κεντρική Διοίκηση. Η Εισαγγελέας, αναφέρθηκε σε πλήθος εγγράφων που βρέθηκαν στους υπολογιστές των κατηγορούμενων και υποδεικνύουν την δομή αυτή. Ενδεικτικά αναφέρουμε: Έγγραφο στον υπολογιστή του Π. Ηλιόπουλου: «Οι τοπικές οργανώσεις αποτελούν τη φυσική μετεξέλιξη ενός Πυρήνα … Υπεύθυνοι για την οργάνωση, τις δράσεις, την ιδεολογία, την εκπαίδευση και τη διοικητική μέριμνα». Υπογράμμισε ότι η δομή της Χ.Α. ήταν ότι καμία ενέργεια δεν θα τελείται χωρίς την έγκριση του ανώτερου οργάνου και προς τούτο ανέφερε την Εγκύκλιο 16: «Κάθε δράση πρέπει να εγκρίνεται από τον επικεφαλής. Όλες οι ανοικτές ενέργειες των Οργανώσεων να πραγματοποιούνται κατόπιν εγκρίσεως της Διοικήσεως». Υπογράμμισε ότι επιτάσσεται η λογοδοσία στους ανωτέρους μέσω μηνιαίων αναφορών. Η Εισαγγελέας αναφέρθηκε εκτενώς και στην κατάθεση του μάρτυρα κατηγορίας Η. Σταύρου, πρώην στελέχους της Χ.Α, με την οποία επιβεβαιώνονται τα ανωτέρω. Περιγράφοντας την πορεία της ένταξης του στην Χ.Α. και επισημαίνοντας ότι στις 21/12/2011, στο όρος Φαλακρό της Δράμας, ο μάρτυρας ορκίστηκε πλήρες μέλος, σε ένα τελετουργικό κατά το οποίο τραγούδησε τον ύμνο του κόμματος, που είναι μετάφραση του εμβατηρίου των SA. Η Εισαγγελέας επισήμανε, επίσης, ότι στον υπολογιστή της Ουρ. Μιχαλολιάκου, υπάρχει ορκωμοσία μελών στον Όλυμπο. Η μέρα αυτή (21 Δεκεμβρίου) είναι το χειμερινό ηλιοστάσιο. Υπογράμμισε ότι η Χ.Α. έχει παγανιστικές αντιλήψεις, δεν ασπάζεται τον Χριστιανισμό, καθώς θεωρεί ότι έχει ακρωτηριάσει τις αρετές της φυλής. Μάλιστα, τόνισε ότι ο Γ. Γερμενής τραγουδάει τραγούδι που εξυβρίζει τον Ιησού Χριστό. Το ίδιο περιεχόμενο ανευρέθη και στο αναγνωστέο 350, όπου εμφανίζονται οι Γ. Πατέλης, Γ. Ρουπακιάς, Ι. Καζαντζόγλου ως ηγεσία και τα υπόλοιπα μέλη περνούν ένας-ένας από μπροστά τους κρατώντας πυρσούς και χαιρετώντας ναζιστικά ενώ, ο Τσακανίκας διαβάζει τις συνέπειες παραβίασης του όρκου. Στη συνέχεια, η Εισαγγελέας εμμένοντας στην κατάθεση του Η. Σταύρου σημείωσε ότι στις συγκεντρώσεις τους στην Κρύα Βρύση χαιρετούσαν ναζιστικά και έλεγαν ότι είναι αρχαιοελληνικός χαιρετισμός. Ενώ, ο μάρτυρας κατέθεσε ότι είχαν φωτογραφίες μελών του αντιεξουσιαστικού χώρου στη Βέροια. Κατείχαν εξοπλισμό παρακολούθησης, συγκεκριμένα στυλό-κάμερα όπως κατείχε και ο Η. Κασιδιάρης. Υπήρχε συγκεκριμένος ενδυματολογικός κώδικας, και τα ρούχα τα προμηθεύονταν από το κατάστημα «Φάλαγγα» του Η. Παναγιώταρου. Επισήμανε ότι ήταν χρήσιμο να έχουν ανθρώπους στα σώματα ασφαλείας για να έχουν πληροφορίες. Η Εισαγγελέας περιέγραψε αναλυτικά την παρουσία αλλά και την αποχώρηση του μάρτυρα από τη Χ.Α. επισημαίνοντας και τις απειλές που δέχτηκε. Σχολιάζοντας ότι -όταν στις 01/12/2013 αποφάσισε να φύγει- «φανταστείτε σε ποια κατάσταση ήταν ο μάρτυρας, για να φτάσει στο σημείο να αρνηθεί τον παχυλό μισθό του υπαλλήλου της Βουλής και να επιστρέψει στη μαχόμενη δικηγορία… Μετά ταύτα, ξεκίνησε η δολοφονία χαρακτήρα μέσω ανάρτησης στην ιστοσελίδα της Χ.Α.». Η Εισαγγελέας επισήμανε ότι είναι αξιοσημείωτο ότι ο μάρτυρας θυμήθηκε τον Γ. Ρουπακιά που τον είχε δει μόνο μια φορά, ενώ οι κατηγορούμενοι δεν τον θυμήθηκαν και διατράνωναν σε όλους τους τόνους ότι ήταν περαστικός. Για τον προστατευόμενο μάρτυρα κατηγορίας Παπαγεωργίου, η Εισαγγελέας σημείωσε ότι – όπως κατέθεσε ο ίδιος- η σωματοδομή του έπαιξε ρόλο για την πρόσληψή του. Παρέμεινε στη θέση του μέχρι λίγο πριν τη δολοφονία Φύσσα. Ήταν επίσης μέλος του πενταμελούς, μολονότι – κατά την μαρτυρική του κατάθεση -δεν ήταν μέλος του κόμματος, ούτε καν υποστηρικτής. Ενώ στην τοπική οργάνωση, όπως κατέθεσε «είχαν τα στειλιάρια που έμπαιναν πάνω σημαίες και κάποιοι έφερναν και μαχαίρια».
Στη συνέχεια η Εισαγγελέας αναφέρθηκε εκτενώς σε δηλώσεις της ηγετικής ομάδας σε εκδήλωση στην τοπική οργάνωση της Νίκαιας από βιντεοληπτικό υλικό που βρέθηκε στον υπολογιστή του Γ. Πατέλη. Ενδεικτικά αναφέρουμε:
Ν. Μιχαλολιάκος: «Συγχαίρω τα παλικάρια της τοπικής οργάνωσης Νίκαιας, ιδιαίτερα τον υπεύθυνο για την προσωπική μου ασφάλεια, τον Γιάννη Λαγό… Οι βουλευτές της Χ.Α. είναι αγνοί στρατιώτες… Έχω καθαιρεθεί από αξιωματικός των ενόπλων δυνάμεων επειδή, λέει, αποσκοπούσα στην ανατροπή του δημοκρατικού πολιτεύματος… Εμείς τους ξένους θα τους έχουμε όπως στη Μανωλάδα, θα τους βάλουμε σε ένα κοντέινερ. Για κάθε λαθρομετανάστη που θα διώχνουμε, θα βρίσκει δουλειά ένας Έλληνας.» Η. Παναγιώταρος: «Αυτό που θέλουμε από εσάς είναι απόλυτη πίστη στα όργανα του κινήματος». Η. Κασιδιάρης: «Ξεκινήσαμε μαζί εκείνο το πρωί στον Άγιο Νικόλαο. Αγώνας σημαίνει δρόμος, όχι επερωτήσεις και κοινοβουλευτικές αηδίες.» Ι. Λαγός: «Μπράβο στους συναγωνιστές που ξεκίνησαν να κάνουν ένα γραφείο μέσα σε μια κατακόκκινη γειτονιά. Αν ακολουθείτε τις εντολές που σας δίνονται, μη σας νοιάζει τίποτα άλλο. Η δύναμή μας είναι η πίστη μας στον Αρχηγό, που ακολουθούμε με τυφλή υπακοή.» Χ. Παππάς: «Οι λαϊκοί μαχητές.. Τα παιδιά με τα παραλλαγής πόλης… Ήταν οι πρώτοι στη μάχη και σας αξίζουν τα εύσημα». Ευστ. Μπούκουρας: «Κι εμείς απαξιώνουμε το κοινοβουλευτικό έργο και ο σκοπός είναι να τους κλείσουμε το μαγαζάκι».
Η Εισαγγελέας συνέχισε την αγόρευση της κάνοντας ειδική αναφορά στην χρήση όπλων και σε στρατιωτικού τύπου εκπαίδευση, επισημαίνοντας ότι από το αποδεικτικό υλικό αποδεικνύεται η εκπαίδευσή τους σε πυροβόλα όπλα με πραγματικά πυρά. Και προς τούτο ανέφερε ενδεικτικά: Σε δημοσίευμα της Χ.Α. το 2005 αναφέρεται: «Οι μαχητές οφείλουν να εκπαιδευτούν σε όλα τα αντικείμενα που μπορούν. Στη λίμνη Δόξα έζησαν ένα τριήμερο που θα ζήλευαν και οι σημερινές στρατιωτικές μονάδες». Σημείωσε, επίσης, ότι η κατασκήνωση στον ποταμό Νέδα οργανώθηκε με εντολή του Ι. Λαγού, στις 26/07/2013, όπως προκύπτει από μήνυμα στο κινητό Κορκοβίλη. Ενώ οι βολές με όπλα θα γίνονταν υπό την επίβλεψη του Ι. Καζαντζόγλου. Στο δε κινητό του Γ. Τσακανίκα περιγράφονται οι όροι της κατασκήνωσης: «οργάνωση σκοπιάς… Προαιρετικά θα υπάρχει φούμο (πεζοπορεία, έρπινγκ..). Κάλυψης βολής και άμυνας…μάθημα για προσανατολισμό χωρίς πυξίδα».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε και στα όπλα και πυρομαχικά που κατείχαν οι κατηγορούμενοι. Ενδεικτικά αναφέρουμε: Ο Α. Μιχάλαρος γκλομπ, ο Ι. Άγγος μαχαίρι, ο Γ. Γερμενής πυρομαχικά. Ο Ν. Μιχαλολιάκος 2 πυροβόλα όπλα, ο Η. Κασιδιάρης καραμπίνα μετατραπείσα σε όπλο. Ο Ευστ. Μπούκουρας καραμπίνα μετατραπείσα σε πυροβόλο όπλο. Ο Χ. Παππάς σιδηρογροθιά. Η αστυνομικός Β. Πόπορη κατείχε μεγάλο οπλοστάσιο. Εξάλλου, στο παρελθόν στελέχη του κόμματος συνελήφθησαν να οπλοφορούν χωρίς άδεια, όπως οι Χ. Ρήγας και Ι. Λαγός. Οι Λιακόπουλος και Στεργιόπουλος κατείχαν σουγιά, ρόπαλα, μαχαίρια. Και στα σπίτια τους κατείχαν σιδηρογροθιά και δύο ξύλινα ρόπαλα του μπέιζμπολ. Η Εισαγγελέας υπογράμμισε ότι ρόπαλα μπέιζμπολ – που είναι άγνωστο άθλημα στην Ελλάδα – χρησιμοποιούνταν από τα τάγματα εφόδου. Επίσης στο αρχείο των κινητών των Π. Ηλιόπουλου, Ι. Καζαντζόγλου, Γ. Πατέλη βρέθηκαν φωτογραφίες με όπλα και πυρομαχικά.
Ως προς την εκπαίδευση των μελών, η Εισαγγελέας έκανε ειδική αναφορά στον ρόλο του Η. Κασιδιάρη, καθώς τού είχε ανατεθεί ο ρόλος του εκπαιδευτή από τον Ν. Μιχαλολιάκο, επισημαίνοντας ότι στο ηλεκτρονικό αρχείο του Ηλ. Κασιδιάρη, και στον υπολογιστή του Γ. Πατέλη, βλέπουμε γυμνάσια στις φωτογραφίες, όπου απεικονίζονται μέλη της Χ.Α. κρατώντας όπλα. Ενώ, ανέφερε πλήθος φωτογραφικού υλικού από τα ανωτέρω αρχεία. Σημείωσε, επίσης, και την αναφορά του στελέχους της Χ.Α., Σ. Δεβελέκου, ότι «το κόμμα διαθέτει 100 άτομα που έχουν λειόκαννα και είναι έτοιμα να πέσουν». Καθώς και την δήλωση Μιχαλολιάκου: «Εγώ, επειδή ο χώρος είναι δημόσιος, έχω να τους πω ότι στις σφαίρες θα απαντήσουμε με σφαίρες και από ‘κει και πέρα στο διάολο οι εκλογές τους και οι κάλπες τους».
Ειδική αναφορά έκανε και στις αγωνιώδεις ,όπως τις χαρακτήρισε, προσπάθειες που κατέβαλαν να αποκρύψουν όπλα, όπως προκύπτει από πλήθος επικοινωνιών που είχαν μεταξύ τους.
Αναφέρθηκε, επίσης, στις προγραμματικές δηλώσεις του Ν. Μιχαλολιάκου σχετικά με την ίδρυση ιδιωτικών εταιρειών ασφάλειας, αλλά και στην εξαγγελία για ένοπλη πολιτοφυλακή — ενάντια στους «λαθρομετανάστες» — με σχετικό άρθρο του Καρεφυλλάκη στις 25/06/2012. Σχολίασε ότι την πιο συγκλονιστική μαρτυρία την είδαμε στον υπολογιστή της Ουρ. Μιχαλολιάκου, όπου σε σχετικό έγγραφο αναφέρεται: «Ποτέ δεν παίρνουμε όπλο, στιλέτο, αν δεν μπορούμε να το …». Αν παρ’ όλα αυτά αστυνομικός μάς παίρνει στοιχεία, τον απειλούμε με μήνυση. Σε περίπτωση προσαγωγής επιμένουμε συνεχώς να μάθουμε την αιτία της. ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ», με κεφαλαία, «αν τύχει να μιλήσουμε στο τηλέφωνο, φροντίζουμε να μην πούμε κάτι που μπορεί να στραφεί εναντίον μας. Επαναλαμβάνουμε συνεχώς ότι κρατούμαστε άδικα». Επισημαίνοντας – μετά ταύτα ότι -ο Γ. Ρουπακιάς δεν μπορούσε να φέρει μαχαίρι αν δεν είχε ενημερώσει τον Ι. Καζαντζόγλου. Κλείνοντας το κεφάλαιο της εκπαίδευσης και των όπλων, η Εισαγγελέας συνήγαγε ότι από τα ανωτέρω προκύπτει ότι εκπαιδεύονταν σε όπλα, εφοδιάζονταν παράνομα με όπλα και εξασκούνταν σε αυτά, προκειμένου να είναι ανά πάσα στιγμή ικανοί και ετοιμοπόλεμοι στη «μάχη του εθνικισμού».
Η Εισαγγελέας αναφέρθηκε, επίσης, και σε χαρακτηριστικά παραδείγματα απαρέγκλιτης τήρησης της ιεραρχίας, χωρίς δικαίωμα έκφρασης αντιλογίας, ενδεικτικά από τις ομιλίες Ν. Μιχαλολιάκου: «Είμαστε πειθαρχημένοι σαν στρατιώτες. Να ευχαριστήσω τα παιδιά με τις μαύρες μπλούζες .. τώρα που έχουμε γραφεία απαιτείται πειθαρχία. Δεν θα επιτρέψουμε καταστάσεις εκτός γραμμής.. Ε λοιπόν ας μάθουν ότι η Χ.Α. είναι ένας πειθαρχημένος στρατός και λειτουργεί όπως πρέπει». Ηλ. Παναγιώταρου: «Η ηγεσία έχει μια απαίτηση απ’ όλους εσάς, να υπακούτε…Αυτό που θέλουμε από εσάς, να είστε απόλυτα πειθαρχημένοι στις αποφάσεις της κεντρικής διοίκησης». Ι. Λαγού: «Αν εκτελείτε τις εντολές και είστε πειθαρχημένοι, μην σας νοιάζει τίποτα άλλο. Η δύναμή μας είναι η πίστη στον Αρχηγό τον οποίο ακολουθούμε με τυφλή πίστη και υπακοή». Γ. Πατέλη: «Αν πάρουμε το ΟΚ από τον Λαγό, θα πάρουμε μια ομάδα. Θα είναι τούμπανο από όλα και θα καθαρίσουμε την Παναγίτσα. Ό,τι κινείται σφάζεται. ..Είμαι στη Χ.Α., εντάξει; Δεν είμαι αυτόνομος…Οπότε ό,τι γραμμή μας έρθει θα ακολουθήσουμε. Κάντε τον σταυρό σας να είναι θετικό».Του ιδίου: «Οι συγκεκριμένοι αγωνιστές δεν είναι τυχαίοι στη θέση τους, σεβασμός και υπακοή. Ο υπεύθυνός σας, για να είναι εκεί που βρίσκεται, είναι ελεγχόμενος. Είσαι υποχρεωμένος να υπακούσεις στις εντολές που σου δίνουν οι ανώτεροί σου». Χ. Παππά: «Υπάρχουν οι στρατιώτες που δεν έχουν όμως τα επιτελικά σχέδια του Αρχηγού. Εμείς τα ακολουθούμε». Ν. Αποστόλου: «Για να κάνεις κάτι, το λες στον Γιάννη, ο Γιάννης το λέει στον Μεγάλο και αν δώσει το ΟΚ ο Μεγάλος, πας». Επίσης προκύπτει από το έγγραφο «Χ.Α. – Ζητήματα τακτικής. Πίστευε, Υπάκουε, Πολέμα»: «Σημεία που ενδείκνυνται για στόχοι: σχολεία, γυμνάσια, αστυνομικά τμήματα… Κάθε ενέργεια εκτελείται από μικρό αριθμό ατόμων και σε μικρό χρόνο για να αποφεύγεται η εμπλοκή με αστυνομία… Τα μέλη οφείλουν να μην αυτενεργούν».
Η Εισαγγελέας αναφέρθηκε εκτεταμένα και στην Αρχή του Αρχηγού. Ανέφερεενδεικτικά: έγγραφο που βρέθηκε στον υπολογιστή της Ουρ. Μιχαλολιάκου «Στα ιεραρχικά συστήματα ισχύει η αρχή του ενός, όπως το κατέγραψε ο πολύς Α. Ρόζεμπεργκ». «Ευελπιστούμε να κάνουμε το ελληνικό κράτος λειτουργικό όπως είναι η Χ.Α… Κατόπιν έγκρισης του περιφερειάρχη και συνεπαγωγικά του Αρχηγού… Ο Αρχηγός επιλέγει τους συνεργάτες του. Στην κορυφή της πυραμίδας βρίσκεται ο άνθρωπος που όλοι υπακούμε. Η έννοια του Αρχηγού στην ιδεολογία μας περιλαμβάνει μεταφυσικό περιεχόμενο. Είναι ο άνθρωπος που θα οδηγήσει την ιδεολογία μας στη τελική νίκη εναντίον των δυνάμεων του σκότους. Στόχος είναι η ταύτιση όσων ομνύουν πίστη στον Αρχηγό, καθώς και η ιδεολογική επικράτηση». Τέλος, αναφορικά με το ζήτημα της σχέσης μεταξύ Αρχηγού και Κοινοβουλευτικής Ομάδας υπογράμμισε ότι: «η Κ.Ο. δεν εισέρχεται στην ιεραρχία της Χ.Α. Οι βουλευτές έχουν τη θέση που τους αρμόζει στην ιεραρχία του κόμματος και δεν έχουν δική τους βαθμίδα βάσει κόμματος, και τίποτα παραπάνω». Η Εισαγγελέας επισήμανε ότι η Αρχή του Αρχηγού αποδεικνύεται ότι διαπερνά το κόμμα. Η πίστη στον Αρχηγό ανάγεται σε μεταφυσικό ζήτημα. Η μετεξέλιξη ενός πυρήνα σε Τ.Ο. ήταν αποκλειστική αρμοδιότητα και ευθύνη της κεντρικής διοίκησης, που ήξερε και τους επικεφαλής και τα μέλη των τοπικών. Καμία τοπική δεν άνοιγε καν αν δεν είχε την έγκριση του Αρχηγού και του Πολιτικού Συμβουλίου. Κάθε παραβίαση της πειθαρχίας επέσυρε ποινές. Υπεύθυνοι στο πειθαρχικό συμβούλιο ήταν ο Ι. Λαγός και ο Ηλ. Παναγιώταρος.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στον ρόλο των ταγμάτων εφόδου σημειώνοντας ότι υπήρχαν επίλεκτες ομάδες ατόμων που κινούνταν συντεταγμένα, έφεραν στρατιωτική ενδυμασία, σιδηρολοστούς.. και επιτίθονταν σε στόχους και φώναζαν «Αίμα – Τιμή – Χρυσή Αυγή». Προς τούτο αναφέρθηκε σε εσωτερικά έγγραφα της Χ.Α., στα οποία αναφέρονται ως «ομάδες ασφαλείας» ή «τάγματα εφόδου», και “freikorps”. Ενώ επισήμανε ότι η ίδια η Χ.Α. έχει χρησιμοποιήσει τον όρο «φάλαγγα», όπως κατέθεσε ο μάρτυρας Ι. Παπαδόπουλος, δημοσιογράφος.
Ως προς τις επιθέσεις και τις εγκληματικές ενέργειες της οργάνωσης, η Εισαγγελέας, εισαγωγικά περιέγραψε το modus operandi ως εξής: Υπέρτερος αριθμός δραστών, γρήγορος χρόνος εκτέλεσης, παραγγέλματα έναρξης και τέλους· συχνά τα θύματα ήταν μετανάστες και πολιτικοί αντίπαλοι. Γενικά ο τρόπος που ενεργούσαν σκοπό είχε να προκαλέσει τον φόβο, και πάντα δικαιούμενοι, να απολαμβάνουν πλήρη κάλυψη για κάθε τους δράση. Η Εισαγγελέας υπογράμμισε ότι καμία από τις κατωτέρω εγκληματικές ενέργειες δε θα είχε γίνει χωρίς τη θέληση της ηγεσίας και τη γνώση της. Αντιθέτως τεκμηριώνεται η δομή των ταγμάτων εφόδου, ο απόλυτος έλεγχος των κατωτέρων, όπως άλλωστε συνέβη και σε όλες τις -42 τον αριθμό- υποθέσεις, που συνεισφέρθηκαν και συνοδεύονταν από ισάριθμες καταδικαστικές αποφάσεις από το 1992 έως το 2017. Στη συνέχεια έκανε εκτενή αναφορά σε δηλώσεις της ηγεσίας της οργάνωσης και συγκεκριμένα: Δηλώσεις Μιχαλολιάκου 27/05/2012: «Η Χ.Α. θέλει να φτιάξει ένα κόμμα με στρατιωτικές δομές. Δεν μας φοβίζει αυτό». «Είστε σαν στρατός, πειθαρχημένος». Στα γραφεία στον Ασπρόπυργο: «Ας μάθουν ότι η Χ.Α. είναι ένας πειθαρχημένος στρατός». Δηλώσεις Η. Παναγιώταρου την επομένη των επεισοδίων στο Μελιγαλά: «Εμείς γουστάρουμε στρατιωτικά ρούχα, στρατιωτικά παραγγέλματα, γουστάρουμε βάδισμα στρατιωτικό και σε όποιον αρέσει. Και απ’ ό,τι φαίνεται αρέσει σε πολλούς». Συνέντευξη Δ.Κουκούτση για τα γεγονότα στο Μελιγαλά: «Όσον αφορά τη φάλαγγα, αυτή είναι, και σε όποιον αρέσει». Δήλωση Η. Κασιδιάρη: «Οι συγκεντρώσεις δεν είναι πολιτικές συγκεντρώσεις κόμματος, πιο πολύ θυμίζουν στρατιωτική μονάδα». Επιστολή Α. Ματθαιόπουλου προς την Κεντρική Διοίκηση: «Ομάδα ασφαλείας – περιφρούρησης, υπάρχει ανάγκη για άμεση δραστηριοποίηση στο παραπάνω ζήτημα.. μια ομάδα με τα απαραίτητα προσόντα, που θα χρησιμεύει για εκδηλώσεις, και μία φορά τον μήνα θα πρέπει να γίνονται ασκήσεις», έπρεπε να είναι έτοιμη.
Σχολιάζοντας τα ανωτέρω η Εισαγγελέας υπογράμμισε ότι από τα πειστήρια αποδεικνύεται η δράση των ομάδων αυτών, τις οποίες αναγνώριζε και επαινούσε για τη δράση τους ο Ν. Μιχαλολιάκος: «Ευχαριστώ τα παιδιά με τα μαύρα». «Ως συνήθως δεν περπατούσαν, περπατώντας έξω από τα γραφεία της Χ.Α. Ή έτρεχαν ή δεν προλάβαιναν να τρέξουν». Στις 26/08/2012 στις Θερμοπύλες ο Ν. Μιχαλολιάκος: «Έχουμε καθήκον να κάνουμε μια χαλύβδινη φάλαγγα που θα σαρώσει τα πάντα στο πέρασμά της». «Μπαίνοντας στη Βουλή δεν θα αλλάξουμε. Δεν θα σας προδώσουμε. Αν σήμερα, χωρίς τη βουλευτική ασυλία, μπορούμε και κάνουμε όσα κάνουμε, με τη βουλευτική ασυλία θα κάνουμε πολύ περισσότερα. Αν χρειαστεί, λερώνουμε τα χέρια μας για την πατρίδα. Δεν είμαστε δημοκράτες». Η Εισαγγελέας τόνισε εμφατικά ότι η ρητορική αυτή εξουδετέρωνε τους ηθικούς φραγμούς και τις αναστολές τους και υπηρετούσαν το γενικό πλαίσιο εντολής. Τους εξοικείωνε με τη χρήση βίας και με το έγκλημα, ενοχοποιώντας το θύμα και μετά από κάθε αξιόποινη πράξη πίστευαν ότι μετατρέπονται σε άτομα σημαντικά και υπολογίσιμα.
Κατόπιν τούτων, αναφέρθηκε αναλυτικά σε πλήθος επιθέσεων, ήδη από τη δεκαετία του 1990, αναφερόμενη σε επιθέσεις σε μέλη του Σ.Ε.Κ., που διακινούσαν την εφημερίδα «Εργατική Αλληλεγγύη». Την απόπειρα ανθρωποκτονίας σε βάρος του Δ. Κουσουρή, για την οποία περιγράφοντάς την σημείωσε ότι: ο Α. Ανδρουτσόπουλος, γνωστός με το ψευδώνυμο «Περίανδρος», με ομάδα κοντοκουρεμένους, με χοντρούς ξύλινους πασσάλους, επιτέθηκαν εναντίον του Δ. Κουσουρή και του κατάφεραν, με εξαιρετική σφοδρότητα και βιαιότητα, πολλαπλά χτυπήματα στο κεφάλι, με πρόθεση να τον σκοτώσουν, όπως αμετακλήτως έχει οριστεί από τα αρμόδια δικαστήρια, που έκριναν ότι επρόκειτο για ηγετικό στέλεχος της Χ.Α.,.. καθότι τον θεωρούσαν ιδεολογικό εχθρό τους. Η επίθεση ήταν πολυπρόσωπη και σταμάτησαν όταν πίστεψαν ότι τον είχαν σκοτώσει. Το κίνητρο ήταν ιδεολογικό, ήτοι λόγω της ιδιότητάς του ως αριστερού». Η Εισαγγελέας σημείωσε μάλιστα ότι στην εφημερίδα τα «Νέα» δημοσιεύτηκε έκθεση της ηγεσίας της ΕΛ.ΑΣ. στην οποία σημειώνονταν ότι δεν μπορούσε να εντοπιστεί ο φυγόδικος, γιατί είχε ερείσματα στο Σώμα. Επισήμανε επίσης, την δημοσιοποιημένη τηλεφωνική επικοινωνία του Α. Ανδρουτσόπουλου, κατά την οποία ανέφερε ότι «αν ανοίξω το στόμα μου, στέλνω φυλακή τον Μιχαλολιάκο ως ηθικό αυτουργό και τον Παναγιώταρο ως φυσικό».
Για την επίθεση στον Κοινωνικό Χώρο «Αντίπνοια», η Εισαγγελέας, περιγράφοντας την επίθεση, σημείωσε ότι: ο Σιατούνης, ο οποίος υπήρξε μέλος της Κ.Ε., και ο Στράτος συγκρότησαν με άλλους τάγμα εφόδου και, επιβαίνοντες σε μοτοσυκλέτες, εισέβαλαν σε χώρο όπου στεγαζόταν ο ανοικτός κοινωνικός χώρος στέκι «Αντίπνοια». Ένας από αυτούς φώναξε: «Έχετε τα χαιρετίσματα της Χ.Α., μουνιά, θα σας γαμήσουμε». Παράλληλα, κρατώντας μαχαίρι με χαραγμένο αγκυλωτό σταυρό, καθώς και ένα σκεπάρνι, ο δε Αθ. Στράτος ένα πτυσσόμενο μαχαίρι, αφού έριξαν σπρέι στο πρόσωπο ενός από τα θύματα, τον μαχαίρωσαν στον μηρό. Κάποιο μέλος της ομάδας φώναξε: «Τέλος χρόνου» και αποχώρησαν. Το θύμα βρέθηκε, σε κατάσταση αιμορραγικού σοκ, στο χειρουργείο, όπου νοσηλεύτηκε για 18 μέρες. Επρόκειτο και πάλι για οργανωμένη επίθεση από τη Χ.Α., είχε ιδεολογικό κίνητρο και τα θύματα επλήγησαν ως αναρχικοί. Μάλιστα, όπως επισήμανε η Εισαγγελέας, ο Σιατούνης επιλέχθηκε -στη συνέχεια – ως υποψήφιος στο ψηφοδέλτιο και ως εκ τούτου επιβραβεύτηκε.
Στην συνέχεια, η Εισαγγελέας περιέγραψε διεξοδικά την επίθεση κατά αλλοδαπών στον προαύλιο χώρο του παλαιού Εφετείου: Στις 9/5/2009, επέτειο της άνευ όρων συνθηκολόγησης της ναζιστικής Γερμανίας – γιατί όπως εμφατικά τόνισε η Εισαγγελέας «τίποτα στη Χ.Α. δεν γίνεται τυχαία» – κρέμασαν πανό που έλεγε «Έξω οι ξένοι» και ξυλοκοπούσαν οποιονδήποτε αλλοδαπό είχε την ατυχία να περνάει. Οι συγκεντρωμένοι χρυσαυγίτες, με επικεφαλής τον Ν. Μιχαλολιάκο, τον Ι. Λαγό και τον Η. Κασιδιάρη κατευθύνθηκαν άλλοι στην οδό Σωκράτους και άλλοι στην οδό Μενάνδρου, όπου το κτίριο του παλαιού Εφετείου είχε καταληφθεί από παράτυπους μετανάστες. Μπροστά από το παρατεταγμένο τάγμα βρισκόταν ο Μιχαλολιάκος, ενώ στο μέσον βρισκόταν ο Λαγός. Ενώ οι χρυσαυγίτες χτυπούσαν ρυθμικά τα ρόπαλα που έφεραν, άρχισαν να πετούν αντικείμενα. Κατά τη διάρκεια της επίθεσης πετούσαν από την ταράτσα διάφορα αντικείμενα. Όπως κατέθεσε η προστατευόμενη μάρτυρας: «Ήμουν εκεί..Μετά, έγινε πορεία ως επίδειξη δύναμης. Όταν ξεκίνησε η μάχη, γκρεμίστηκαν τα πάντα. Υπήρχε πολύ μεγάλη μανία και τους χτυπούσαν με χέρια και λοστούς. Ήταν όλοι εκεί: ο Μίχος, ο Λαγός, τα αδέλφια του Ηλ. Κασιδιάρη, η Αλεξ. Μπάρου. Ήμασταν όλοι εκεί. Κάποιοι, όπως ο Ζέρβας, ανέβηκαν στην ταράτσα και πετούσαν μικρές ρουκέτες. Ο Ν. Μιχαλολιάκος ήταν στην αρχή, αλλά όχι μετά. Η τελική εντολή δινόταν από Παναγιώταρο, ή Γερμενή, ή Κασιδιάρη». Η Εισαγγελέας, χαρακτήρισε σοκαριστική την αναφορά της προστατευόμενης μάρτυρα και όσον αφορά τα τεκταινόμενα στην περιοχή του Αγ. Παντελεήμονα, κατά τα οποία, η μάρτυρας περιέγραψε πως «Με κάλεσε ο Ηλ. Κασιδιάρης να μου πει πάμε για μάχη!. Μας έδωσαν ρόπαλα, κράνη, και μου έδωσε να βαστήξω ένα στενό, και συνειδητοποιώ ότι ήταν 5.000 άτομα στη Βίλα Αμαλίας και εγώ με το ρόπαλο στον δρόμο συνειδητοποίησα ότι με έστειλαν να πεθάνω».
Η Εισαγγελέας, έκλεισε την πρώτη ημέρα της πρότασης της με το περιστατικό της ληστείας στις 28/10/11, στην Αθήνα, κατά το οποίο οι Π. Μπαντέμης, Αλεξάντερ Στίβεν Τζέιμς και άλλοι, έχοντας μεταλλικά και ξύλινα ρόπαλα, πλησίασαν τις Κ.Σ. και Ε.Μ. Ο Μπαντέμης τις ρώτησε αν κατάγονταν από την Αλβανία. Η Μ. του είπε ότι είναι Ελληνίδες. Ο Μπαντέμης τους ζήτησε να του δείξουν τις ταυτότητές τους και όταν αρνήθηκαν, ο Μπαντέμης χαστούκισε την μια γυναίκα, την έφτυσε, ενώ ο Φουρνάρος, με πτυσσόμενο γκλομπ τη χτύπησε και όλοι άρχισαν να τις χτυπούν σε όλο τους το σώμα, τόσο με λακτίσματα και γρονθοκοπήματα όσο και με ό,τι είχαν στα χέρια τους. Ενώ οι παθούσες βρίσκονταν σε άσχημη κατάσταση, συνέχισαν να τις χτυπούν σε όλο το σώμα. Η παθούσα Κ.Σ. ενημέρωσε για το συμβάν το πλήρωμα διερχόμενου περιπολικού και λίγο αργότερα οι δράστες οδηγήθηκαν στο Α.Τ. Κολωνού. Εκεί οι δύο παθούσες τους αναγνώρισαν ανεπιφύλακτα.
Ο Π. Μπαντέμης ήταν μέλος της Χ.Α. και πυρηνάρχης Δράμας, ενώ ο Στίβεν Τζέιμς, ήταν μέλος της Χ.Α. στην Καλλιθέα και στρατολογούσε άτομα στην περιοχή αυτή.
Στο σημείο αυτό η Εισαγγελέας διέκοψε την αγόρευσή της λόγω ωραρίου.
Το δικαστήριο διέκοψε για την ερχόμενη Δευτέρα 15/12/2025, οπότε θα συνεχίσει την αγόρευσή της η Εισαγγελέας.

