BLOG all updates

215.jpg

Ημέρα 215: «Τιμή κατά τη ΧΑ είναι να κυνηγάς όσους δεν είναι το αίμα τους σαν το δικό μας»

215η Συνεδρίαση, Αίθουσα Γυναικείων Φυλακών Κορυδαλλού, 17.1.2018

Ι. Πρόσβαση στο δικαστήριο

Εξακολουθεί να υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης και παρακολούθησης της δίκης, με επίδειξη και παρακράτηση της αστυνομικής ταυτότητας, μέχρι τη συμπλήρωση των θέσεων του κοινού στην αίθουσα του ακροατηρίου. Υπήρχε ενισχυμένη παρουσία και κοινού και κάποιων δημοσιογράφων.

II. Παρουσία των κατηγορουμένων

Αυτοπροσώπως παρόντες κατηγορούμενοι κατά τη διαδικασία: κανένας.

III. Συνέχιση κατάθεσης του μάρτυρα Κατσώτη Χρήστου

Α. Εξέταση από τους συνηγόρους της πολιτικής αγωγής

Ο μάρτυρας απάντησε σε ερωτήσεις των συνηγόρων Σαπουντζάκη, Θεοδωρόπουλου και Καμπαγιάννη και κατέθεσε ότι η ΧΑ είναι εγκληματική οργάνωση που προσπαθεί να διεισδύσει μέσα στην ελληνική κοινωνία μετερχόμενη δολοφονικές πράξεις όπως είναι η δολοφονία Φύσσα, η δολοφονική επίθεση στους Αιγύπτιους αλιεργάτες, οι επιθέσεις σε διάφορες λαϊκές αγορές κατά των μεταναστών και βρίσκουν απέναντί τους τους κομμουνιστές και τους αντιφασίστες. Έχουν τα όπλα που χρησιμοποιούν μέσα στο σχεδιασμό, τα τάγματα εφόδου τα οποία τα έχουμε δει σε όλες τις δολοφονικές ενέργειες του προηγούμενου διαστήματος.

Ο μάρτυρας πρόσθεσε ότι δε γίνεται τίποτα χωρίς να το ξέρει ο «Αρχηγός» και στη συνέχεια ανεφέρθηκε και στη σειρά των συνομιλιών που έλαβαν χώρα πριν την επίθεση μεταξύ του Λαγού και του Δεβελέκου, στενού συνεργάτη του Μιχαλολιάκου, παρέχοντας διαρκή ενημέρωση. Στα πρόσωπα που μετέχουν του κεντρικού σχεδιασμού των στόχων της οργάνωσης, ο μάρτυρας ονόμασε τον ίδιο τον αρχηγό και τους βουλευτές, τον Μπαρμπαρούση, τον Μίχο, τον Ηλιόπουλο, τον Παναγιώταρο και άλλους.

Ο μάρτυρας ερωτηθείς σχετικά κατέθεσε ότι όφελος από τη μείωση των μισθών των εργαζομένων στη ζώνη είχαν τόσο οι εργοδότες όσο και η ΧΑ γιατί θα είχε έναν κόσμο στον οποίο θα παρείχε δουλειά και θα αποκόμιζε έτσι πολιτικό όφελος αυτή την περίοδο της κρίσης που ο λαός συνολικά βάζει χαμηλά τον πήχυ. Η ΧΑ κατά τον μάρτυρα κάνει πράξη την εμπρηστική ρητορεία στη Βουλή και το βράδυ με κουκούλες και χωρίς κουκούλες. Επίσης κατέθεσε πως οι εργάτες δεν αυξήθηκαν στη ζώνη γιατί κατάλαβαν ότι πρόκειται για δολοφονικές ενέργειες και όχι την άσκηση πολιτικής, καθώς η ίδια η δίκη αφορά σε εγκληματικές πράξεις και όχι στην πολιτική διάσταση του ζητήματος. Ο μάρτυρας επίσης ανέφερε ότι υπάρχει ένα βίντεο που ο Μίχος με την ιδιότητα του περιφερειάρχη Ευβοίας για τη ΧΑ, είχε μεγάλη λίστα ανέργων και πήγαιναν σε μεγάλους γεωργούς για να προσλάβουν Έλληνες εργαζομένους εκεί με αμοιβή μόνο το λάδι τους, χωρίς μεροκάματο.

Β. Εξέταση από τους συνηγόρους της υπεράσπισης

Ο μάρτυρας απάντησε σε ερωτήσεις των συνηγόρων Τσάγκα, Ρουσσόπουλου, Ζωγράφου και Οπλαντζάκη.

Κατέθεσε ότι από το 2010 καταργήθηκαν ουσιαστικά οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας όπως και η μετενέργεια ενώ κυριαρχούσαν οι ατομικές συμβάσεις και αυτές που υπογράφονταν με ενώσεις προσώπων ώστε να μειώσει η εργοδοσία τους μισθούς. Το σωματείο πίεσε να πειστούν οι εργαζόμενοι ότι υπήρχε ανάγκη να υπογραφεί συλλογική σύμβαση και υπογράφηκε με αύξηση του μεροκάματου που υπήρχε εκείνη τη στιγμή. Ο μάρτυρας επίσης ανέφερε προς επίρρωση ότι η ΧΑ έχει κάνει 135 ερωτήσεις υπέρ των εφοπλιστών και στάθηκε απέναντι στην αίτηση της κυβέρνησης για τη φορολογία τους.

Αναφορικά με τη δολοφονική επίθεση εναντίον του Πουλικόγιαννη, ο μάρτυρας κατέθεσε ότι πήγε στο νοσοκομείο με αίματα παντού στο κεφάλι και αυτή τη στιγμή είναι ζωντανός γιατί οι σύντροφοί του δε διασπάστηκαν τη στιγμή της επίθεσης. Για την επίθεση αυτή επεσήμανε επίσης ότι ήταν οργανωμένη καθώς υπήρχε το φεστιβάλ της ΚΝΕ Οδηγητή που γίνεται κάθε χρόνο και γίνεται γνωστό με αφισοκόλληση και όταν είδαν οι χρυσαυγίτες ότι μαζεύονταν τα μέλη για αφισοκόλληση άρχισαν οι συνεννοήσεις για την επίθεση.

Ερωτηθείς ο μάρτυρας τι σημαίνει ο όρος ενέδρα, απάντησε ότι πρόκειται για μια σχεδιασμένη ενέργεια αιφνιδιασμού από συγκεκριμένη ομάδα που είναι καταστατικά τάγμα εφόδου. Αναφορικά με τις γερμανικές επανορθώσεις ο μάρτυρας ανέφερε ότι ο ίδιος ο Μιχαλολιάκος είπε «είμαστε η γενιά των νικημένων του ’44. Ειμαστε εθνικοσοσιαλιστές, είμαστε φασίστες» και συνέχισε λέγοντας, «προκειμένου να τα κρύψει όλα αυτά, λένε τώρα για τις επανορθώσεις αλλά αυτό δε μπορεί να καλύψει την όλη στάση τους που είναι υποκριτική στο θέμα αυτό».

IV. Κατάθεση του μάρτυρα Μαργαρίτη Γιώργου

Α. Εξέταση από την Έδρα

Ο μάρτυρας κατέθεσε ότι είναι καθηγητής της σύγχρονης πολιτικής και κοινωνικής ιστορίας στο ΑΠΘ στο τμήμα πολιτικών επιστημών. Ο ίδιος αρθρογραφεί σε σχέση με τη ΧΑ και γράφει βιβλία και όπως ανέφερε υπάρχουν εποχές που δέχεται ανώνυμα τηλεφωνήματα από κάποιους που δεν τους αρέσουν αυτά που γράφει ή υπάρχει στοχοποίησή του σε κάποιες «φυλλάδες». Γράφει τόσο γι αυτά που δικάζονται στην παρούσα δίκη όσο και για μια προσωπική του εμπειρία που έκανε άρθρο. Ο μάρτυρας ανέφερε ότι έχει γράψει 3-4000 άρθρα και το έναυσμα είναι ο άκρατος αντισημιτισμός στα έντυπα της ΧΑ.

Σε σχέση με την προσωπική του εμπειρία ανέφερε ότι το Μάιο του 2011 ερχόταν από τη Θεσσαλονίκη και αφιχθείς στην Αθήνα, στο λεωφορείο είχε μια τρομακτική εμπειρία όπου άνοιξαν οι πόρτες του λεωφορείου, μπήκαν 5-6 άτομα με επικεφαλής τον Κασιδιάρη είπαν «ζήτω το έθνος» και σήκωναν τα κεφάλια των ανθρώπων να δουν τα φυλετικά χαρακτηριστικά των επιβατών και αν ήταν κάποιος ξένος τον πετούσαν έξω. Πρόσθεσε πως ανάμεσά στους επιβάτες ήταν και γυναίκες και παιδιά, πως του έμειναν τα δυνατά χτυπήματα και, όπως είπε, ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι φτιαγμένοι για να χτυπάνε.

Οταν έληξε το περιστατικό και ενώ όλοι ήταν τρομοκρατημένοι μεταξύ των οποίων και ο οδηγός, ο μάρτυρας κάλεσε την Αστυνομία και ερωτηθείς αν ο ίδιος υπέστη επίθεση, όταν αποκρίθηκε αρνητικά και ζήτησε να κάνει κάτι η Αστυνομία, η απάντηση του αστυνομικού ήταν «και σας κύριε τι σας ενδιαφέρει;». Εκείνη τη στιγμή της επίθεσης ο ίδιος αντιλήφθηκε τι σημαίνει η πολιτική του φόβου και της απειλής του εγκλήματος.

Ολα αυτά ανέφερε ο μάρτυρας ότι αποτελούν και θέματα των μεταπτυχιακών της σχολής στην οποία διδάσκει, δηλαδή ανάλυση πολιτικού λόγου της ΧΑ, η σχέση της με το ναζισμό, κοκ. Ερωτηθείς για τους λόγους των επιθέσεων της ΧΑ ο μάρτυρας κατέθεσε ότι η ΧΑ ακαδημαϊκά μιλώντας, ακολουθεί την πεπατημένη της ναζιστικης πρακτικής που έχει να προσφέρει στο σύστημα το «βαρύ χέρι», δηλαδή τη βία. Δεν έχει η ίδια από μόνη της έναν αυθύπαρκτο λόγο ύπαρξης αλλά εξυπηρετεί συμφέροντα κοινωνικών ομάδων και τάξεων. Συνέχισε λέγοντας πως η ΧΑ εξυπηρετεί σε καιρούς κρίσης το να υπάρξει μια σοβαρή επειλή που να μεταφέρει την ενοχή απο τους πραγματικούς ενόχους στα θύματα και να προεκτείνει πρακτικές που θα στοχοποιούσαν τα ίδια τα θύματα της κρίσης.

Οι φασιστικές και ναζιστικές οργανώσεις κατά τον μάρτυρα, φτάνουν κάποτε σε ένα σημείο ανάπτυξης που γίνονται κίνημα, τη στιγμή που σύστημα αισθάνεται την ανάγκη να τους χρησιμοποιήσει. Αυτό ακριβώς συνέβη το Σεπτέμβρη του 2013 με τις διακηρύξεις της ΧΑ και τη δολοφονία Φύσσα και αυτό είναι μια προσφορά υπηρεσιών στο σύστημα. Σύμφωνα με τον μάρτυρα «αυτή η πρακτική γίνεται και δεν τους προλαβαίνει κανείς». Γίνονται βίαιοι, ανοιχτά, στρατιωτικά και οργανωμένα. Η κοινωνία μας, διευκρίνισε ο μάρτυρας, είναι ιεραρχικά δομημένη και αυτό που ονομάζουμε «σύστημα» εννοούμε το κυρίαρχο.

Β. Εξέταση από τους συνηγόρους της πολιτικής αγωγής

Ο μάρτυρας απάντησε σε ερωτήσεις των συνηγόρων Σαπουντζάκη, Αντανασιώτη, Βρεττού, Θεοδωρόπουλου, Μαλαγάρη, Παπαδοπούλου, Τσομπαντζόγλου, Καμπαγιάννη και Σκαρμέα.

Κατέθεσε ότι η έννοια του «έθνους» διαμορφώνεται αναλόγως τον περίγυρο και τις εποχές. Η ΧΑ κατά τον μάρτυρα όταν λέει «έθνος» εννοεί όσους έχουν τη σωστή ποιότητα αίματος φυλετικά. Ερωτηθείς ο μάρτυρας αν μπορεί κάποιος που λέει ότι είναι Έλληνας να είναι και θαυμαστής του κατακτητή, ανέφερε ότι είναι σε κάθε περίπτωση στην υπηρεσία του ισχυρού και όταν ο ισχυρός αυτός προωθεί τη φυλετική ιεράρχηση, τη «νέα Ευρώπη» όπως την έλεγαν τότε, ξεπροβάλλει η θεωρία των 3 ομόκεντρων κύκλων όπου στο κέντρο βρίσκονται οι Άριοι, γύρω οι υπόλοιποι και μετά οι υπάνθρωποι. Το να μη βρίσκεσαι στη μεριά των εκλεκτών σε θέτει εκτός νομικής προστασίας. Δε μπορούσαν οι Εβραίοι ως «υπάνθρωποι» να τύχουν δικαστικής προστασίας και να πάνε να κάνουν έφεση στο Άουσβιτς.

Περαιτέρω, σύμφωνα με τον μάρτυρα, η οργάνωση είναι τύπου στρατιωτικού με την έννοια της πειθαρχίας. Μια οργάνωση σαν κι αυτή δε μπορεί να κάνει πολιτικές αναλύσεις εμβριθείς, καθώς στην πραγματικότητα δεν έχει ιδεολογία. Τη μια είναι με τον εθνικισμό την άλλη μπορεί να είναι με τον κατακτητή. Μετέρχεται εγκληματικών προθέσεων όταν χρειάζεται να εξυπηρετήσει την πολιτική της προσφορά στο σύστημα, δηλώνοντας πίστη στον Αρχηγό, και υπηρετώντας ένα σύστημα μυστικισμού σε υποκατάσταση κάθε λογική σκέψης. Το τελευταίο μάλιστα κατά τον μάρτυρα προκύπτει όταν στο επίπεδο των συμβόλων ο μυστικισμός επιστρατεύεται για να εξηγήσει την πρακτική, τη δράση της ΧΑ. Όταν επιπροσθέτως οργανώνει ένα τέτοιου στρατιωτικού τύπου κίνημα με την έννοια των  SS, δεν το κάνει προφανώς για να μοιράσει αγαθοεργίες, το κάνει για να χτυπήσει. Και η ΧΑ χτυπάει. Χτυπάει μετανάστες συνδικαλιστές, όποιον γενικά διαφωνεί. Και χρειάζεται να χτυπήσει γιατί κάνει έτσι πραγματικότητα την απειλή.

Σχετικά με το σύνθημα «αίμα, τιμή. χρυσή αυγή», ο μάρτυρας κατέθεσε ότιτ ο αίμα είναι το κριτήριο ότι ανήκουμε στη φυλή. Το καθαρό αίμα. Ολους όσους της εναντιώνονται τους βγάζουν εκτός νομικής τάξης. Το «τιμή» σημαίνει ότι το αίμα το υπερασπίζεσαι με τιμή. «Να βουτάς μετανάστες και τους βαράς. Το να κάνεις επίσης επιδρομή σε σπίτια αλιεργατών» είπε χαρακτηριστικά. Συνέχισε λέγοντας πως τιμή κατά τη ΧΑ είναι «να κυνηγάς όσους δεν είναι το αίμα τους σαν το δικό μας».

Στα κοινά χαρακτηριστικά των επιθέσεων ο μάρτυρας σταχυολόγησε τον τρόπο ενέργειας, την πρόθεση, την ανευ ορίων χρήση βίας, τη διάθεση να αποτυπώσουν τον τρόμο στην κοινωνία, ενώ οι διαφορές είναι κυρίως τακτικές μεγέθους. Ο μάρτυρας συνέχισε επισημαίνοντας ότι στα καταστατικά της κείμενα η ΧΑ έχει σαν βάση την Αρχή του Ενός και στο ναζισμό ο Αρχηγό είναι η έκφραση της βούλησης του Θεού, είναι ενα πρόσωπο παγανιστικά θεϊκό. Η αλυσίδα επομένως των αποφάσεων δε μπορεί να γίνεται ερήμην ενός αρχηγού που εκφράζει τη βούληση του Θεού. Είναι η πίστη. Η κοινή λογική υπαγορεύει-σύμφωνα με τον μάρτυρα- ότι ακόμα κι αν δεν είχαμε όλα αυτά τα αποδεικτικά στοιχεία, τέτοιου τύπου οργανώσεις θα αντιμετώπιζαν μείζον πρόβλημα αν όλα δεν απορρέουν από τον Αρχηγό. Στην ηγεσία ο μάρτυρας συγκαταλέγει τον Μιχαλολιάκο και από κει και πέρα όσους εμπλέκονται ως στελέχη.

Περαιτέρω ο μάρτυρας ανέφερε ότι η ΧΑ όταν τα στοιχεία γίνουν συντριπτικά για την ανάμιξή της σε επιθέσεις αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη (καθώς ποινική δεν υπάρχει γιατι τα θύματά της τα θεωρούν εκτός νομικής προστασίας) τονίζοντας έτσι και υπογραμμίζοντας το δικαίωμά της να χτυπάει όποιον θέλει ως αυτονόητο πολιτικό δικαίωμα.

Σε σχέση με την «αρχή του Ενός» ο μάρτυρας σημέιωσε ότι είναι μεταφυσική η διάστασή του αρχηγού σε μια ναζιστική οργάνωση και για να καθαιρεθεί θα πρέπει να γίνει σε συνέδριο όπου να το ζητάει διά βοής ένα πολύ μεγάλο μέρος της οργάνωσης. Αναφορικά με τα αισθήματα που προκαλούν στους οπαδούς της οι επιθέσεις στις οποίες προβαίνει η ΧΑ, ο μάρτυρας θεωρεί ότι το έγκλημα τελικά θα το κάνει κάποιο χέρι που πρέπει να χει πρετοιμαστεί για να κάνει έγκλημα και όλη η μύηση αποβλέπει να κάνει τα μέλη της ΧΑ εκτελεστές αυτών των εγκληματικών πρακτικών. Τα εγκλήματα ωστόσο δεν τα κάνουν ψηφοφόροι αλλά ο μηχανισμός με μέλη της οργάνωσης, γνωστά.

Επιπροσθέτως, σε ό,τι αφορά το sms που βρέθηκε στο κινητό του αρχηγού μετά την επίθεση στον Πουλικόγιαννη που έγραφε «να αγιάσουν τα χέρια σου» και «freikorps»ο μάρτυρας αναφέρει ότι αυτά ήταν εθελοντικά ακροδεξιά τάγματα που δημιουρήθηκαν με τη λήξη του πολέμου και που ευθύνοται για τη δολοφονία πάρα πολλων ανθρώπων μεταξύ των οποίων και η Ρόζα Λούξεμπουργκ. Σύμφωνα με τον μάρτυρα το γεγονός ότι η ΧΑ αναφέρεται σε αυτά για τη δική της δράση επιβεβαιώνει την πρόθεσή της με αυτά τα τάγματα εφόδου να ασκήσει πολιτική, ενώ η λήψη ενός τέτοιου μηνύματος υποδηλώνει κατά τον μάρτυρα ότι το σχέδιο καλώς εκτελέστηκε.

Οι βασικοί στόχοι της ΧΑ σύμφωνα με τον μάρτυρα είναι οι μετανάστες, οι συνδικαλιστές, απειλές έχουν δεχτεί ομοφυλόφιλοι και άλλες ομάδες ενώ υπάρχει έκδηλος αντισημιτισμός για όσους επιβίωσαν από την επέλαση του ναζισμού. Αναφορικά με το ότι δηλώνουν εθνικιστές, ο μάρτυρας κατέθεσε ότι ο τρόπος με τον οποίο δηλώνουν εθνικιστές είναι ένα εύρημα καθώς ο εθνικισμός τους είναι προσχηματικός, ως λόγος που εξυπηρετεί τη φυλετική ιεράρχηση. Ο μάρτυρας τέλος θεωρεί ότι η είσοδος στη βουλή ηταν μια ενθάρρυσνη για πληρέστερη εφαρμογή του σχεδίου όπως το ανέλυσε. Ενα κόμμα που πετυχαίνει μέρος του σχεδίου του και το γεγονός της μερικής επιτυχίας του σχεδίου, σπρώχνει στο επόμενο στάδιο που είναι να κερδίσουν την εύνοια των «μεγάλων» της κοινωνίας και το οποίο οδηγεί σε έξαρση της βίας.

Γ. Εξέταση από τους συνηγόρους της υπεράσπισης

Ο μάρτυρας απάντησε σε ερωτήσεις των συνηγόρων Τσάγκα, Ζωγράφου, Οπλαντζάκη, Ρουσσόπουλου και Μαρκόπουλου και κατέθεσε ότι για το περιστατικό στο λεωφορείο ούτε μήνυση έκανε ούτε πήγε στην ανακρίτρια να το αναφέρει όταν έμαθε ότι ξεκίνησε η ανάκριση, καθώς μπροστά στην κλίμακα των υπόλοιπων εγκληματικών ενεργειών της ΧΑ θεώρησε αυτό το γεγονός επουσιώδες τη στιγμή που υπάρχουν δολοφονικές επιθέσεις και ενέδρες.

Ερωτηθείς για το αν τα περί φυλετικής συνέχειας υποδεικνύει μυστικισμό, ο μάρτυρας έδωσε την απάντηση ότι συνδέεται, ακριβώς επειδή δεν είναι αποδείξιμη βιολογικά και άρα πρέπει να ενδυθεί σε επίπεδο ιδεολογικό. Ο μάρτυρας περαιτέρω ανέφερε ότι το πολιτικό σκηνικό έχει υποστεί αλλαγές από την επέλαση της κρίσης ενώ ερωτηθείς για το αν μπορεί ένα ναζιστικό κόμμα να έχει μέλος κάποιον που είναι εβραϊκού θρησκεύματος, ο μάρτυρας ανέφερε ότι πράγματι υπάρχουν παραδείγματα όπου σημαντικές εβραϊκες οικογένειες υπήρξαν μέλη του ναζιστικού κόμματος καθώς επρόκειτο για μεγάλες οικογένειες που φρόντισαν να χρηματοδοτήσουν τη «σωστή» εποχή. Σύμφωνα με τον μάρτυρα, ο ναζισμός είναι πολύ ευέλικτος και αν έχει λεφτά ακόμα και Εβραίος, τον ενσωματώνει στους κόλπους του.

Κατόπιν αυτών το Δικαστήριο διέκοψε για την Δευτέρα 22 Ιανουαρίου στην αίθουσα των γυναικείων φυλακών Κορυδαλλού.