BLOG all updates

355.jpg

Ημέρα 355: Μάρτυρας Σπίνος: Η ένταξη στη ΧΑ ήταν «μια εσωτερική διαδικασία που κρατάει χρόνια»

355η Συνεδρίαση, Αίθουσα τελετών Εφετείου Αθηνών, 7/5/2019

Ι. Πρόσβαση στο δικαστήριο

Εξακολουθεί να υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης και παρακολούθησης της δίκης, με επίδειξη και παρακράτηση της αστυνομικής ταυτότητας, μέχρι τη συμπλήρωση των θέσεων του κοινού στην αίθουσα του ακροατηρίου. Υπήρχε μικρή παρουσία δημοσιογράφων και κοινού.

II. Παρουσία των κατηγορουμένων

Αυτοπροσώπως παρόντες κατηγορούμενοι: Νικόλαος Μίχος.

Στην έναρξη της διαδικασίας ο συνήγορος Φούσας δήλωσε ότι παραιτείται από δύο μάρτυρες που είχε γνωστοποιήσει για λόγους υγείας και δεν πρότεινε άλλους στη θέση τους ενώ η συνήγορος Πανταζή ζήτησε να εξεταστούν όλοι οι μάρτυρες του Μπούκουρα την Πέμπτη 9/5 λόγω άλλου δικαστηρίου στο οποίο έπρεπε να παραστεί. Ο συνήγορος Γρηγορίου προέβαλε την ένσταση της απαραδέκτου διώξεως για τον Μίχο, διότι η Βουλή δεν χορήγησε τη σχετική άδεια για την άρση της βουλευτικής του ασυλίας. Το δικαστήριο επιφυλάχθηκε για την επόμενη δικάσιμο.

III. Κατάθεση του μάρτυρα Βασίλειου Παπαδόπουλου.

Α. Εξέταση από το Δικαστήριο.

Ο μάρτυρας δήλωσε ότι εργάζεται στη ζώνη του Περάματος, όπου υπάρχουν 3-4 Σωματεία μεταξύ των οποίων του Αγίου Νικολάου τα τελευταία 4 χρόνια και του ΠΑΜΕ. Είπε ότι γνωρίζει τον Μιχάλαρο από τα 22-23 του και 25 εκείνος, ότι ο ίδιος είναι υποστηρικτής της ΧΑ και ότι έχει πάει μια φορά στα κεντρικά και 2 φορές στη Νίκαια. Ότι ο κατηγορούμενος είναι οικογενειάρχης, έχει σπουδάσει και έχει 2 παιδιά, ότι έχει ακούσει γι αυτόν ότι κατηγορείται ότι ανήκει σε τρομοκρατική οργάνωση και άκουσε το όνομά του να αναφέρεται και στη δολοφονία του Π. Φύσσα αλλά εκείνος δεν πιστεύει τίποτα. Κατέθεσε ότι μίλησε μαζί του μετά την αποφυλάκισή του, 5 μήνες από τη δολοφονία Φύσσα, ότι τα αρνήθηκε όλα αλλά σε κάθε περίπτωση «ήταν πολύ χάλια για να του πει», ότι γνώριζε (ο κατηγορούμενος) άτομα από την τοπική της Νίκαιας και ότι ο ίδιος δε γνωρίζει που ήταν ο κατηγορούμενος το βράδυ της επίθεσης και ότι η σύζυγος του κατηγορουμένου του είπε αργότερα ότι ήταν στο σπίτι με την οικογένειά του. Δεν γνώριζε το όνομα του Πατέλη, ούτε για τις επιθέσεις κατά μελών του ΠΑΜΕ και των Αιγυπτίων αλιεργατών, ούτε για το αν συμμετείχε σε σωματείο. Επιβεβαίωσε ότι φέρει ένα τατουάζ μαίανδρο.

Β. Εξέταση από τους συνηγόρους της Πολιτικής Αγωγής.

Ο μάρτυρας ρωτήθηκε κατά σειρά από τους συνηγόρους πολιτικής αγωγής Σαπουντζάκη, Παπαδοπούλου, Τομπατζόγλου και Σκαρμέα.
Ο μάρτυρας είπε ότι δεν θυμάται που βρισκόταν στις 12/9/13, ότι ο κατηγορούμενος το ίδιο βράδυ της δολοφονίας ήταν στο σπίτι του και ότι δεν γνωρίζει το λόγο που δεν ήρθε κάποιο μέλος της οικογένειας του να καταθέσει ούτε γιατί μιλούσε τόση ώρα με τον Άγγο ούτε γιατί είναι καταχωρημένος στο κινητό του Καζαντζόγλου ως «Τάσος Ασφάλεια» ούτε αν διέθετε το γκλοπ που κρατούσε σε φωτογραφία που του επεδείχθη. Δεν αντιδρά όπως και σε άλλες φωτό που προσκομίζονται και τον απεικονίζουν με ναζιστικούς χαιρετισμούς σε εκδηλώσεις της ΧΑ.

Γ. Εξέταση από τους συνηγόρους υπεράσπισης.

Ο μάρτυρας ερωτήθηκε από τον συνήγορο Τσάγκα και είπε ότι είχε πάρει μαζί του σε εκδήλωση στα γραφεία της Χρυσής Αυγής μέλη της οικογένειάς του και ότι του έκανε εντύπωση ότι έβλεπε καινούργια πρόσωπα, γιατρούς, δικηγόρους και νέα παιδιά. Πρόσθεσε ότι θυμάται τον Μιχάλαρο όλα τα χρόνια που δούλευε στη ζώνη (20) και ότι δεν λειτουργούσε κατά των εργαζομένων, ότι τηρούσε τους όρους των συμβάσεων εργασίας και ότι δεν θα ερχόταν να καταθέσει αν πίστευε ότι συνάδουν με τον ίδιο τα του κατηγορητηρίου.

IV. Κατάθεση του μάρτυρα Άρη Σπίνου.

Α. Εξέταση από το Δικαστήριο.

Ο μάρτυρας κατέθεσε ότι διατηρεί έναν ιστότοπο που ασχολείται με το αστυνομικό ρεπορτάζ, ότι πριν ήταν διευθυντής εκπομπών και το επάγγελμά του είναι δημοσιογράφος. Ότι επειδή ασχολούταν ως δημοσιογράφος με το κομμάτι της δεξιάς, έχει καλύψει πάνω από 2000 εκδηλώσεις της ΧΑ, με αποτέλεσμα να έχει αποκτήσει φιλικές σχέσεις με τον Μιχαλολιάκο. Ότι ήταν υποψήφιος και όχι μέλος της Χρυσής Αυγής, ότι η εικόνα των παρισταμένων, των ψηφοφόρων αυτό που έχει διαφορετικό είναι η υπέρμετρη αγάπη για την πατρίδα τους και αυτό μεταφράζεται με το να είναι πολύ πειθαρχημένοι στις συγκεντρώσεις της Χρυσής Αυγής και ότι «αυτή η πειθαρχία φαίνεται σε κάποιον απ’ έξω ως στρατιωτική πειθαρχία».

Είπε ότι το καταστατικό της Χρυσής Αυγής μοιραζόταν στο συνέδριο του ’92 σε όλα τα μέλη του κόμματος και ότι το πήρε από εκεί, ότι έχει πάει στον ΑΠ πάνω από 15 χρόνια, ότι μέσα στο καταστατικό αναφέρεται ότι για να γίνει κανείς μέλος πρέπει να εγκριθεί από το κεντρικό συμβούλιο και ότι ο ίδιος ενώ είναι πρώτος επιλαχών δεν είναι μέλος διότι «είναι μια πολύ κλειστή ιδεολογία, είναι εσωτερική διαδικασία», και ότι η ένταξη «είναι μια ιστορία που κρατάει χρόνια». Κατέθεσε ότι ενημερώθηκε για τη δολοφονία Φύσσα «λίγο πριν γίνει» μέσα από τους ασυρμάτους όπου και άκουσε και τη δολοφονία όταν έλαβε χώρα, ότι το βράδυ εκείνο υπήρχε μια εμπλοκή μια ομάδας ανθρώπων που αυτό ονομάζονταν μέλη της Χρυσής Αυγής και ότι ο Μιχαλολιάκος προσπαθούσε να καταλάβει τί έχει συμβεί, ότι μέλη της Χρυσής Αυγής ελάμβαναν μηνύματα να πάνε σε ένα συγκεκριμένο μέρος και ότι τους οργάνωσε ένα κομματικό μέλος και ότι έγινε μια αλυσίδα από τον ένα στον άλλο.

Κατέθεσε επίσης πως ο Μιχαλολιάκος του τηλεφωνούσε μέσα στα ξημερώματα για να μάθει τι συνέβη «με αγωνία» και ότι «ήταν έτοιμος να πέσει από το παράθυρο». Ότι δεν γνωρίζει για δεύτερο καταστατικό παρά μόνο για ένα που καταθέσανε το 1992. Για τα τάγματα εφόδου είπε «αυτοί οι μαυροντυμένοι υπάρχουν πάντα, 25 χρόνια, γιατί σε κάθε συγκέντρωση της ΧΑ υπήρχε πάντα μια αντισυγκέντρωση και γι’ αυτό έπρεπε να έχουν μια ομοιόμορφη εμφάνιση για να ξέρουν ποιος είναι ποιος. Θα μπορούσαμε σήμερα να τους έχουμε μπροστά μας με μωβ μπλουζάκια. Είπε πως όταν φτιάχτηκε η ΧΑ το ’80-’85, ήταν 30 άτομα που προσπαθούν να σπάσουν το κατεστημένο, ότι ο επίσημος ιδεολογικός βραχίονας της ΧΑ είναι ο λαϊκός εθνικισμός και ότι ο καθένας γελοιοποιείται όπως θέλει αν θέλει να χαιρετάει ναζιστικά. Ότι το εάν κάποιος παρασύρεται από τους λόγους του Μιχαλολιάκου είναι δικό του πρόβλημα και ότι «επειδή το κόμμα από 0,2% έφτασε στο 8%, μέσα στο κόμμα είναι και βλαμμένοι».

Για το πώς γίνεται κανείς μέλος είπε πως «για να γίνεις μέλος πρέπει να κατανοήσεις σε βάθος το λόγο του Μιχαλολιάκου ο οποίος έχει πάνω από 400.000 βιβλία στη βιβλιοθήκη», ότι οι ορκωμοσίες είναι κάτι πεζοπορίες στις οποίες «νομίζουν ότι κάνουν κάτι, δεν κάνουν απολύτως τίποτα, δεν πρόκειται για τίποτε άλλο από μια παρέα που πάει κατασκήνωση και νομίζει ότι κάτι κάνει… Η δημοκρατία που υπάρχει στα όργανά τους δεν έχει προηγούμενο». Για την ανάληψη της πολιτικής ευθύνης είπε ότι ο Μιχαλολιάκους εννοούσε ότι το κόμμα ανέλαβε το κόστος σε αυτό που είχε συμβεί, ότι δεν γνωρίζει αν διαγράφηκαν τα συγκεκριμένα πρόσωπα από τη χα και ότι «τις προάλλες π.χ. διαγράφηκαν 17 μέλη που αυτοχαρακτηρίζονταν μέλη ενώ δεν ήταν». Πρόσθεσε ότι για τις διαγραφές αποφασίζει το όργανο που είναι ο Λαγός ενώ η ορκωμοσίες γίνονται στην Πάρνηθα και δεν έχουν όρκους. Για το μαίανδρο της Χρυσής Αυγής είπε ότι το κόκκινο συμβολίζει το αίμα που βράζει και το μαύρο τις αλησμόνητες πατρίδες. Ότι έχει δει σε κάποιες φωτογραφίες κάποιους ημίγυμνους να χαιρετάνε ναζιστικά και ότι για ταγματα εφόδου άκουσε πρώτη φορά όταν δημιουργήθηκε η δικογραφία σε βάρος τους ενώ στις ομιλίες του Μιχαλολιάκου υπάρχουν και λέξεις που ακολουθούν, προσθέτουν ή αφαιρούν τα τάγματα εφόδου.

Είπε ότι το κόμμα ανέβηκε σε μια νύχτα στο 7% επειδή ο κόσμος κατάλαβε ότι το πολιτικό σύστημα είναι σάπιο. Ότι οι μοτοπορείες είναι νόμιμες και ότι δεν είναι απολύτως ελεγχόμενες και ότι Χρυσομάλλης και Ματθαιόπουλος είναι εξωκοινοβουλευτικοί που ανήκουν στην ηγετική ομάδα. Ότι η εκδοχή του Μιχαλολάκου για την επίθεση στους Αιγύπτιους αλιεργάτες είναι ότι όποιος θέλει να βλάψει τη χα λέει ότι τα κάνει εκείνη και για την επίθεση στους αφισοκολλητές του ΠΑΜΕ, ότι αυτό το κατηγορητήριο στήθηκε, με ψευδομάρτυρα και χαφιέ της αστυνομίας. Ο μάρτυρας συνέχισε λέγοντας ότι η ανάληψή της ευθύνης ήταν η λάθος λέξη τη λάθος στιγμή, επανέλαβε ότι δεν υπήρχε όρκος.

Β. Εξέταση από τους συνηγόρους της Πολιτικής Αγωγής.

Ο μάρτυρας ρωτήθηκε κατά σειρά από τους συνηγόρους πολιτικής αγωγής Σαπουντζάκη, Στρατή, Αντανασιώτη, Καμπαγιάννη, Παπαδάκη, Σκαρμέα, και Παπαδοπούλου.

Ο μάρτυρας κατέθεσε ότι, εκτός κι αν κάποιος είναι 13-14 χρονών, είναι γελοίο να χαιρετά ναζιστικά και ότι τα επεισόδια στην Καλλιθέα έγιναν από κόσμο που αυτοαποκαλείται χρυσαυγίτης. Ότι αυτού του είδους ο χαιρετισμός είναι αρχαιοελληνικός και όχι ναζιστικός, ότι η Χρυσής Αυγής είναι κίνημα και ότι δεν γνωρίζει αν διέγραψε το Ρουπακιά. Κατέθεσε ότι ο Μιχαλολιάκος του τηλεφώνησε να μάθει τί είχε συμβεί επειδή είναι δημοσιογράφος και έχει πηγές και ότι είπε ότι ενημερώθηκε την επόμενη ημέρα επειδή τότε ενημερώθηκε εφ’ όλης της ύλης. Ότι το βράδυ της δολοφονίας έκανε πολλά τηλεφωνήματα για να μάθει τί είχε συμβεί χωρίς να διευκρινίζει από ποιους και ότι δε γνωρίζει πότε μίλησε ο Μιχαλολιάκος με τον Λαγό για τα γεγονότα. Δεν αναγνώρισε το καταστατικό που του επεδείχθη, είπε ότι αυτό που είχε δει εκείνος το ‘92 ήταν σε βιβλιαράκι και ότι δεν γνωρίζει για ποιο λόγο ο Μιχαλολιάκος δεν το προσκόμισε στην προανάκριση.

Για την ατάκα του «όσοι περνάνε έξω από τα γραφεία της ΧΑ είτε τρέχουν είτε δεν προλαβαίνουν να τρέξουν», ο μάρτυρας είπε ότι εννοούσε εκείνους που πάνε για να κάνουν δολιοφθορά. Είπε επίσης ότι οι ΧΑ έχει δεκάδες μέλη ακρωτηριασμένα στα νοσοκομεία από αντεξουσιαστές και κομμουνιστές. Για τους Αιγύπτιους αλιεργάτες είπε ότι υπάρχει κόσμος που αυτοπαρουσιάζεται σαν χρυσαυγίτης και πάει και κάνει επεισόδια, ότι η ΧΑ έχει καταδικάσει την επίθεση αυτή στην επίσημη ιστοσελίδα της και ότι δεν γνωρίζει για το βίντεο που προηγήθηκε της επίθεσης. Ότι η ΧΑ πήρε την απόφαση να πηγαίνουν ομοιόμορφα ντυμένοι στις συγκεντρώσεις της πριν 15-2- χρόνια και ότι όντως ο Μιχαλολιάκος εμπορευόταν αυτές τις μπλούζες αλλά δεν γνωρίζει αν τις προμήθευε ο ίδιος και ότι την ανταλλαγή των sms ο μάρτυρας την αντελήφθη 10 περίπου μέρες μετά τη δολοφονία του Π.Φύσσα.

Κατέθεσε στη συνέχεια ο ίδιος μάρτυρας ότι τον Λαγό θα τον κατέτασσε σε εκείνους που είχαν εντρυφήσει στις ιδέες του Μιχαλολιάκου, ότι ο Μιχαλολιάκος γνωριζόταν με τις ομάδες περιφρούρησης και τον αναγνωρίζει και σε φωτογραφίες που του επιδεικνύονται με ομάδες περιφρούρησης και με τον Κασιδιάρη ενώ αναφέρει «Όποιος θέλει να αποτίσει φόρο τιμής, είναι δικαίωμά του» και σε φωτό που το επεδείχθη με το Μιχαλολιάκο να χαιρετά ναζιστικά και πίσω του η σβάστικα, ο μάρτυρας κατέθεσε επί λέξει «Είναι ο Μιχαλολιάκος με αρχαιοελληνικό χαιρετισμό και πίσω του ο μαίανδρος ανάποδα». Ο μάρτυρας είπε επίσης ότι η πρώτη του επαφή με τη ΧΑ έγινε πριν 30 χρόνια, ότι ο Μιχαλολιάκος ήταν αυτός που του ζήτησε να είναι υποψήφιος, ότι από κόσμο έμαθε κι εκείνος ότι οι ορκωμοσίες ήταν «μπριζόλες και κρασάκια», ότι τη μια κατασκήνωση από τις υπάρχουσες την οργανώνει η νεολαία της ΧΑ. Τέλος λέει πως είναι πλαστή μια φωτογραφία που του επιδεικνύεται, και η οποία βρέθηκε στο κινητό του Κασιδιάρη.

Γ. Εξέταση από τους συνηγόρους υπεράσπισης.

Ο μάρτυρας ρωτήθηκε από τον Τ.Μιχαλόλια αν γνωρίζει πώς γίνεται ο ορισμός των υποψηφίων στη ΧΑ και αποκρίθηκε ότι γίνονται όπως σε όλα τα κόμματα, κατέθεσε δε ότι έχουν διαγραφεί μελη της ΧΑ για βίαιη συμπεριφορά, ότι δεν θα χαρακτήριζε το Μιχαλολιάκο «εραστή της βίαιας» όπως ερωτήθηκε αυτολεξεί και ότι ο Μιχαλολιάκος του έχει πει πως περίμενε ότι το πολιτικό συστημα θα τον συντρίψει, όχι όμως μέχρι αυτό το βαθμό. Για το βίντεο Μπαλτάκου είπε «Ο Μπαλτάκος λέει στο βίντεο ότι είναι στημένο και το έχει κάνει ο Σαμαράς για να τους εκμηδενίσει». Ερωτηθείς από τον συνήγορο Παπαδέλλη, ο μάρτυρας κατέθεσε ότι η ΧΑ εμφορείται από το λαϊκό εθνικισμό, με την πατρίδα πάνω απ΄όλα.

V. Κατάθεση του Αθανασίου Κωνσταντίνου.

Α. Εξέταση από το Δικαστήριο.

Ο μάρτυρας είναι γιατρός της Αεροπορίας, με την ειδικότητα του παθολογοανατόμου, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής και του Πολιτικού Συμβουλίου της ΧΑ, υποψήφιος στις επερχόμενες ευρωεκλογές για πρώτη φορά φέτος. Γνωρίζει τον Μιχαλολιάκο από 17 χρονών, αρχές δεκαετίας ‘80. Ότι την εποχή εκείνη δημιουργήθηκε ένας φορέας μελετών, σε αναζήτηση και σε ζύμωση πολιτική, εθνικοσοσαλιστικού ενδιαφέροντος, μέχρι το ’92 στο συνέδριο, που κόπηκε από τον ίδιο τον ΓΓ του κόμματος, ο οποίος υποστήριξε ότι θα ήταν σκόπιμο να διακόψουν κάθε σχέση με νοσηρά φαινόμενα. Ότι στο εν λόγω συνέδριο συμμετείχαν πάνω από 100 άτομα μεταξύ των οποίων ο Κουδούνας και ο Παππάς, ότι κάποιοι δυσαρεστήθηκαν και έφυγαν στο συνέδριο αυτό και ότι δεν έμειναν κατάλοιπα της ιδεολογίας αυτής από το 92 και πέρα. Ότι τα σύμβολα, οι σημαίες είχαν αποτελέσει αρχικά ένα σημείο προβληματισμού στη συνέχεια όμως είπε ο Μιχαλολιάκος ότι δεν θα υπάρξει κάποιος χαιρετισμός και ότι τα σύμβολα αυτά ήταν κατεξοχήν αρχαιοελληνικά.

Για τη δολοφονία Φύσσα είπε ότι ο δολοφόνος του αυτενήργησε και ότι ο Μιχαλολιάκος το είχε καταδικάσει από την αρχή. Ότι εκείνο το βράδυ ο Π. Φύσσας ήταν μόνος του και ό,τι έγινε ακολούθησε κάποια συμπλοκή, ότι οι άνθρωποι που βρέθηκαν εκεί ήταν στο σημείο πριν από την άφιξη του δράστη και ότι ο Μιχαλολιάκος του είχε πει ότι αν γνώριζε ότι κάποιοι άνθρωποι θα προβούν σε τέτοια πράγματα θα τους είχε διαγράψει, με δεδομένο κιόλας ότι εκείνη την εποχή το κόμμα βρισκόταν σε ραγδαία αύξηση. Είπε ότι στη συνέχεια ο πρόεδρος της τοπικής οργάνωσης της περιοχής «απασχόλησε τον ΓΓ αλλά, αργότερα, και ως συμβάν και εξ όσων γνωρίζω, στη συνέχεια τέθηκε εκτός. Υπάρχει απόφαση του Πειθαρχικού περί διαγραφής του Πατέλη».

Για τον Λαγό είπε ότι δεν διώχθηκε πειθαρχικά ενώ για το συμβάν στη Ραφήνα είπε ότι απέκτησε τεράστιες διαστάσεις και εν τέλει αποδείχτηκε ότι επρόκειτο για συστηματικά κακόβουλη προπαγάνδα. Για τις επιθέσεις σε βάρος των Αιγ. Αλιεργατών και σε βάρος του ΠΑΜΕ ο μάρτυρας είπε ότι θα λάμψει η αλήθεια μέσα από τη διαδικασία. Είπε επίσης ότι ουδείς είναι μέλος της ΧΑ, ούτε και ο ίδιος «κατά την τυπική έννοια» ότι η έννοια του μέλους περιγράφεται στο καταστατικό και ότι εμπράκτως ο μετασχηματισμός του σε κόμμα έγινε το ’92. Είπε ότι από μια ομάδα 2.000 ατόμων βρέθηκε να έχει πάνω από μισό εκατομμύριο, ότι υπήρχε μια διαδικασία που ήταν σε εξέλιξη και διεκόπη από τη δίωξη. Ο μάρτυρας κατέθεσε ότι οι αποφάσεις λαμβάνονταν σε συνέδρια, προφορικά και ότι ανάγκη για αποτύπωση όλων αυτών υπήρξε το 2012 κι ότι ο ίδιος έχει παρακολουθήσει εκδηλώσεις και ομιλίες του Μιχαλολιάκου. Ότι η ομοιομορφία της εμφάνισής τους οφείλεται σε λόγους «στοιχειώδους ευταξίας και για να μην παρεκτρέπεται η νεότης».

Ο μάρτυρας σε ερώτηση που του έγινε για το εάν είναι επικίνδυνοι οι λόγοι του Μιχαλολιάκου είπε ότι θα ήταν, αν αποτελούσαν διαταγές και ότι δεν υπάρχει περίπτωση ένας οπαδός να καταλάβει κάτι τέτοιο. Σχετικά με το πώς γίνεται κάποιος μέλος, είπε «Αδρή εκτίμηση μπορούμε να κάνουμε, ότι από εκεί που ήταν περίπου 2.500 έφτασαν δεκαπλάσιο περίπου αριθμό», για τους υποστηρικτές ότι δεν καταχωρούνται ούτε υπάρχει ειδική κάρτα και ότι δεν υπάρχει στρατιωτική εκπαίδευση πράγμα το οποίο γνωρίζει καλά επειδή ο ίδιος είχε στρατιωτική ιδιότητα. Ότι δεν υπήρχε άλλο καταστατικό προηγουμένως, γινόταν προφορική συνεννόηση, ότι συμμετείχε στο συνέδριο του ’92, σε εκδηλώσεις και όλα αυτά εν αγνοία της υπηρεσίας του. Ότι πρώτη φορά άκουσε για τάγματα εφόδου σε απάντηση ενός σχολιασμού από τον κ. Δένδια. Είπε επίσης ότι αυτό που άλλαξε από το ’92 και μετά στην ιδεολογία ήταν ότι έφυγαν οι φορείς του εθνικοσοσιαλισμού, και ότι αυτό που έγινε αφομοιωτέο είναι η ενταξη της πατρίδας μας στο ευρύτερο οικονομικό συγκρότημα. Σχετικά με τις θέσεις της ΧΑ για τους αλλοδαπούς, είπε «Από τότε μέχρι σήμερα είναι ότι κανένας παράνομος μετανάστης δε θα μπορεί να μένει στην επικράτεια». Για τη δήλωση του Μιχαλολιάκου που έκανε το ’11 «έχουμε σεβασμό σε αυτό που υπήρξε η Γερμανία του Χίτλερ», ο μάρτυρας είπε ότι είναι μια αναφορά που την έκανε για να μην αποκολληθεί από το κοινό του.

Β. Εξέταση από τους συνηγόρους της Πολιτικής Αγωγής.

Ο μάρτυρας ρωτήθηκε κατά σειρά από τους συνηγόρους πολιτικής αγωγής Αντανασιώτη, Στρατή, Μαλαγάρη.
Ο μάρτυρας κατέθεσε για τα περιστατικά του 2011 και 2012 ότι πρόκειται για κατ’ επιλογή σύμφυση διαφορετικών κομματιών από ομιλίες που έχουν δοθεί κατά καιρούς, ότι όταν κάποιος οπαδός ακούει το στίγμα του αρχηγού του κόμματος σκέφτεται ότι είναι ένα κόμμα ακραίο και ότι η δολοφονία Φύσσα καταγγέλθηκε πάραυτα όταν συνέβη, από την πολιτική ηγεσία της ΧΑ. Σε ερώτηση εάν διεγράφη ο Ρουπακιας αργότερα από μέλος, ο μάρτυρας απόρησε, από που να διαγραφεί, εφόσον δεν είχε εμφανιστεί πουθενά, παρά μόνο, όπως φάνηκε μετά, σε κάτι κατασκηνώσεις, σε κάτι εκδηλώσεις. Για τον Πανταζή είπε ότι δεν τον συνάντησε ποτέ. Σε αναγνώσεις κειμένων του Παππά και του Κασιδιάρη, ο μάρτυρας είπε ότι πρόκειται για προσωπικές απόψεις. Σε ερώτηση που του έγινε για το πώς ερμηνεύει ο δράστης μια δημόσια δήλωση των ηγετικών στελεχών της ΧΑ που βγαίνουν και λένε ότι τα θύματα της επίθεσης είναι ψεύτες και συκοφάντες και πως η δήλωση αυτή λειτουργεί ο μάρτυρας απάντησε πως δε σημαίνει ότι κατ’ ανάγκη έγιναν τα πράγματα όπως τα περιγράφουν οι παθόντες.

Στο σημείο αυτό το Δικαστήριο διέκοψε για τις 8 Μαΐου στην αίθουσα των γυναικείων φυλακών Κορυδαλλού.