BLOG all updates

4070259.jpg

ΗΜΕΡΑ 134: “ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ, ΑΥΡΙΟ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ, ΜΕΘΑΥΡΙΟ ΑΛΛΟΙ ΠΑΛΙ”

134η Συνεδρίαση, Αίθουσα Τελετών Εφετείου Αθηνών, 07.03.2017

 

Ι. Πρόσβαση στο Δικαστήριο

Εξακολουθεί να υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης και παρακολούθησης τη δίκης από το κοινό, με επίδειξη και παρακράτηση της αστυνομικής ταυτότητας. Υπήρχε ισχνή παρουσία δημοσιογράφων, μικρή παρουσία κοινού και μικρή παρουσία της αστυνομίας συγκριτικά με τις προηγούμενες μέρες.

 

ΙΙ. Παρουσία των κατηγορουμένων

Αυτοπροσώπως παρών κατά τη διαδικασία δεν ήταν κανένας κατηγορούμενος.

 

ΙΙΙ. συνέχιση καταθέσεων μαρτύρων

 

Α. Συνέχιση εξέτασης του μάρτυρα Salum Francis (από τους συνηγόρους υπεράσπισης)

Ο μάρτυρας (πρόεδρος της Τανζανικής κοινότητας) απάντησε, με τη συνδρομή διερμηνέα της Αγγλικής γλώσσας, σε ερωτήσεις των συνηγόρων υπεράσπισης Ρουσσόπουλου και Τσαμπάζη. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι δε γνωρίζει πόσες μηνύσεις είχαν υποβληθεί από τον Δήμο Αθηναίων  κατά του μπαρ Αφρικάνα, όπως επίσης ότι δεν έχει γνώση ότι ο Δήμος Αθηναίων στις 17/9/2012 ανέφερε για την περιοχή σε έγγραφό του ότι λόγω της αυξημένης παράνομης μετανάστευσης έχουν δημιουργηθεί ζητήματα δημόσιας υγιεινής και αυξημένης παραβατικότητας. Επίσης, δεν ανακάλεσε περιστατικά αναφορικά με συνελεύσεις των κατοίκων για την εγκληματικότητα και την υποβάθμιση της περιοχής, το Σεπτέμβρio του 2012.

Β. Συνέχιση κατάθεσης του μάρτυρα Ελνταγούρ Ναϊμ (προέδρου της Μουσουλμανικής Κοινότητας Ελλάδος)

 

Ερωτηθείς από το συνήγορο υπεράσπισης Ρουσσόπουλο, ο μάρτυρας ανέφερε ότι είναι στην Ελλάδα από τον Ιούλιο του 1974 και αρνήθηκε ότι ήρθε το 1972 ως Χριστιανός κόπτης, όπως του προσήψε η υπεράσπιση. Αντιθέτως, προκάλεσε όποιον έχει τέτοια στοιχεία να τα παρουσιάσει. Ανέφερε επίσης ότι η Ένωση Μουσουλμάνων έχει site στο Ιντερνετ καθώς και σελίδα στο Facebook, ενώ ο μάρτυρας διατηρεί και δική του προσωπική σελίδα, στην οποία κάνει ενημερώσεις και αναρτήσεις αναφορικά με την Ένωση. Στη συνέχεια, ο Ρουσσόπουλος προσκόμισε φωτογραφίες στην πρόεδρο για να αναγνωρίσει στη συνέχεια ο μάρτυρας κάποια πρόσωπα μέσα σε αυτές. Αναγνώρισε τον εαυτό του και τον Μουφτή της Ξάνθης, καθώς και άλλους λέγοντας ότι η συνάντηση έγινε για το Κοράνι, στην οποία συμμετείχε και η κόρη του, ως Ελληνίδα Μουσουλμάνα, ενώ βρέθηκε εκεί και ο γιος του Ερντογάν. Όλα αυτά αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο από τον ίδιο. Σύμφωνα με το Ρουσσόπουλο, ο Μπιλάλ Ερντογάν έχει κατηγορηθεί για σχέσεις με τον ISIS. Πρόσθεσε επίσης ότι οφείλει να ελεγχθεί η αξιοπιστία του μάρτυρα και ότι εξυπηρετεί σκοτεινά συμφέροντα και συνδέσεις με τον ISIS. Ομοίως, ρώτησε το μάρτυρα αν έχει δώσει η σύζυγός του συνέντευξη λέγοντας ότι οι Μουσουλμάνοι της Δυτικής Θράκης είναι Τούρκοι που καταπιέζονται, όμως δεν επετράπη από την πρόεδρο να απαντήσει και ο λόγος δόθηκε στη συνήγορο Τσαμπάζη, η οποία απευθύνθηκε στον μάρτυρα ρωτώντας τον αν ήρθε ως υπότροφος του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου επί δικτατορίας, ερώτηση την οποία επίσης δεν επέτρεψε η πρόεδρος να απαντηθεί. Στη συνέχεια η Τσαμπάζη αναφέρθηκε με ένφαση στην αδειοδότηση των τζαμιών και κατά πόσο τα τζαμιά τηρούσαν κανόνες ασφαλείας. Ο μάρτυρας ανέφερε ότι ανακάλυψαν στην πορεία ένα νόμο του Μεταξά που υπαγόρευε την αδειοδότηση, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει κάποια παρανομία και ότι ήταν πλήρως ενημερωμένοι τόσο η Αστυνομία όσο και το ίδιο το Υπουργείο Δημοσίας Τάξης. Στη συνέχεια ο μάρτυρας ξεκαθάρισε ότι ως πρόεδρος της Μουσουλμανικής κοινότητας είχε πολύ καλή σχέση με τον Αττικάρχη Μπαλάκο, όπως και με τους Αρχηγούς της Αστυνομίας, γιατί ως Ένωση σέβονται τους νόμους και το Κράτος που τους αγκάλιασε. Πρόσθεσε επίσης ότι δεν είχαν πρόβλημα σε άλλες περιοχές της Αθήνας πέραν του κέντρου, κι αυτό λόγω της εκλογής του Μιχαλολιάκου.

Στη συνέχεια ο μάρτυρας αναφέρθηκε στην κατηγορούμενη Σκορδέλη, λέγοντας ότι εκείνη δε θέλει κανένα μετανάστη στη χώρα, και όχι μόνο Ασιάτες και Αφρικανούς. Πρόσθεσε μάλιστα ότι αν έφευγαν όλοι οι μετανάστες από τη χώρα, οι Έλληνες δε θα έβρισκαν ψάρια στην αγορά ούτε φτηνά εργατικά χέρια, γιατί οι Έλληνες πάνε στα πανεπιστήμια και δεν πάνε να γίνουν ψαράδες, δήλωση που σχολιάστηκε σκωπτικά από τους συνηγόρους υπεράσπισης (“Ναι πριν τους μετανάστες οι Ελληνες δεν έτρωγαν ψάρια”). Επεσήμανε επίσης ότι η ιδεολογία της ΧΑ είναι “με την ώρα”.  Σήμερα οι μετανάστες αύριο κάποιοι άλλοι, μεθαύριο άλλοι πάλι. Ερωτηθείς επίσης για τη σχέση του με το ΚΚΕ, είπε ότι βρίσκονται σε κοινές πορείες για την Παλαιστίνη, τη Γάζα κλπ. ενώ ως Ένωση έκαναν σεμινάρια στη ΓΑΔΑ για τους Μουσουλμάνους και τη μεταχείρισή τους. Επεσήμανε ότι «εμείς [η ένωση Μουσουλμάνων] συνεργαζόμαστε για την ασφάλεια της χώρας. Οι Μουσουλμάνοι της χώρας είμαστε μια ασπίδα να μην περνάνε ανάμεσά μας ακραίοι και τρομοκράτες.». Το θέμα της αδειοδότησης των τζαμιών επανήλθε από το συνήγορο Τσάγκα, προκαλώντας την αντίδραση του συνηγόρου Καμπαγιάννη από την πολιτική αγωγή, ο οποίος παρενέβη λέγοντας: «Η ερώτηση για το νομικό πλαίσιο της λειτουργίας των τζαμιών έχει τεθεί. Όλη η μέρα θα περάσει με το νομικό πλαίσιο; Δικάζουμε με κατηγορητήριο;» Σε κάθε περίπτωση, ο μάρτυρας έκανε σαφές ότι όλοι αυτοί οι χώροι ήταν γνωστοί από το 1984 και ότι δημιουργήθηκαν 100 χώροι από τότε μέχρι σήμερα, καθώς επίσης ότι οι χώροι αυτοί δεν είναι παράνομοι αλλά παράτυποι και αυτό του το είχε πει ο Πάγκαλος. Στη συνέχεια, ο Τσάγκας άρχισε να διαβάζει ένα πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη, το οποίο έλεγε ότι από το 2006 υπάρχει αύξηση αντικανονικών μεταναστών και η συνάθροισή τους κατά εκατοντάδες στο οδόστρωμα δημιουργεί πρόβλημα κυκλοφορίας, όπως και αυξημένη ρύπανση, γεγονός που προκάλεσε την παρέμβαση του συνηγόρου Ζώτου από την πολιτική αγωγή σχετικά με την ανάγνωση εγγράφων. Έπειτα ο λόγος δόθηκε στο συνήγορο Ζωγράφο, ο οποίος, αφού ανέφερε ότι υπάρχουν διχογνωμίες μεταξύ των διάφορων συλλόγων για το Ισλάμ και επομένως δεν πάνε όλοι οι Μουσουλμάνοι “χέρι χέρι”, ρώτησε αν δικαιούνται οι κάτοικοι να διαμαρτύρονται για παράνομη εγκατάσταση κατοίκων στην περιοχή τους και παράνομη λειτουργία τζαμιών για να λάβει την απάντηση “εμείς είμαστε υπέρ των δικαιωμάτων σε μία δημοκρατική κοινωνία, αλλά χωρίς βία”. Ο μάρτυρας ρωτήθηκε επίσης αν το επιχείρημα περί παράνομων τζαμιών το έχει ακούσει μόνο από το Μιχαλολιάκο το ’09 και το ’10, και απάντησε ότι τα ίδια έλεγε και ο Καρατζαφέρης. Στη συνέχεια, επανατέθηκε το ζήτημα της νομιμότητας της λειτουργίας των τζαμιών τόσο από το συνήγορο Αγγελέτο όσο και από τους συνηγόρους Βελέντζα και Τσεμπετζή. Στη συνέχεια, απαντώντας σε ερώτηση του Ν. Μιχαλόλια, ο μάρτυρας διευκρίνισε ότι “Η ιδεολογία του ΛΑΟΣ ηταν να διώξουν τους μετανάστες, αλλά στα όρια της Δημοκρατίας. Χωρίς βία. Ομως ο Μιχαλολιάκος πήρε τα όπλα μετά.  To είπε ο Καρατζαφέρης και το επανέλαβε ο Μιχαλολιάκος. Το έβαλε στόχο. Και το πρώτο πράγμα ήταν ο εμπρησμός.”

IV. Κατάθεση της μάρτυρα Αρτέμιδας Καμπιώτη (σχετικά με την υπόθεση επίθεσης με μαχαίρι κατά του μαθητή Φοίβου Δεμερτζίδη από τον Γιώργο Αποστολόπουλο τον Ιανουάριο 2013)

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις της προέδρου, η μάρτυρας ανέφερε ότι είναι άγαμη, σπουδάζει διοίκηση επιχειρήσεων σε ιδιωτική σχολή, με τον Αποστολόπουλο γνωρίστηκε το Νοέμβριο του 2012, ενώ εκείνη ήταν μαθήτρια της Β’ Λυκείου, έχουν 4 χρόνια διαφορά και εκείνος ήταν σπουδαστής στη Θεολογική Σχολή, ενώ αρνήθηκε να απαντήσει αν έχουν ακόμα σχέση. Ο Αποστολόπουλος εξέτισε  ποινή 2,5 χρόνια για βαριά σκοπούμενη σωματική βλάβη, υπάρχει απόφαση δευτεροβάθμιου δικαστηρίου και σήμερα συνεχίζει τις σπουδές του. Με το Φοίβο Δεμερτζίδη ήταν συμμαθητές και σήμερα δεν έχουν κάποια επαφή. Αρνήθηκε επίσης να απαντήσει για τις σχέσεις Αποστολόπουλου-Δεμερτζίδη, δεδομένου ότι εκκρεμεί το δικό της δικαστήριο για ηθική αυτουργία στη συγκεκριμένη υπόθεση. Σε ερώτηση της προέδρου αν ο Αποστολόπουλος είχε δηλώσει ότι είναι Χρυσαυγίτης, απάντησε ότι δε γνωρίζει και ότι ο Δεμερτζίδης τον αποκαλούσε έτσι λόγω του παρουσιαστικού του, που ήταν απλά ψηλός. Ανέφερε επίσης ότι δε γνωρίζει την ιδεολογία του Δεμερτζίδη και ότι δε θυμάται αν είχε δει στο θρανίο του τη λέξη “Antifa”. Επίσης δε μπορούσε να ανακαλέσει αν είχε κατηγορήσει ο Δεμερτζίδης εκείνη και τον Αποστολόπουλο ότι ήταν “φασίστες”, ενώ πιστεύει ότι πλέον ο Φοίβος είναι αναρχικός. Σχετικά με τα μηνύματα που έστελνε η ΧΑ στο κινητό του Αποστολόπουλου, απάντησε ότι γνωρίζει από το πρωτόδικο δικαστήριο ότι ο Αποστολόπουλος λάμβανε SMS για εκδηλώσεις της ΧΑ, όμως δε γνώριζε τις πολιτικές του πεποιθήσεις κι ούτε ασχολιόταν με τα πολιτικά. Επίσης, σε ερώτηση του αναπληρωτή Εισαγγελέα απάντησε ότι δεν ξέρει πού μένει ο Χατζηπαυλίδης, ότι ήταν φίλος του Γιώργου (Αποστολόπουλου) κι ότι κατά τη γνώμη της η “διένεξη¨ δεν έγινε λόγω πολιτικών πεποιθήσεων, αλλά για να υπερασπιστεί ο Αποστολόπουλος την ίδια.

 

Στη συνέχεια, ο λόγος δόθηκε στην πολιτική αγωγή και ερωτήσεις υπέβαλαν οι συνήγοροι Θεοδωρόπουλος, Βρεττός, Στρατής, Μαλαγάρης, Τομπατζόγλου, Παπαδοπούλου, Καμπαγιάννης, Ζώτος, Παπαδάκης και Ζαφειρίου. Η Καμπιώτη, όταν της ζητήθηκε να διευκρινίσει τι εννοούσε όταν είπε στις 29/11/13 σχετικά με το SMS ότι “είναι καθαρά προσηλυτισμός, αφού η ΧΑ δεν είναι και το πιο δημοκρατικό κόμμα” ανέφερε ότι όπως και τα υπόλοιπα κόμματα στέλνουν μηνύματα, έτσι στέλνει και η ΧΑ και ότι το υπόλοιπο δεν το θυμάται. Σε σχέση με τη ΧΑ, δήλωσε πως όποια γνώση έχει είναι από την τηλεόραση, το ίδιο και για τις επιθέσεις σε μετανάστες και ότι δεν έχει δει σύμβολα του κόμματος σπίτι του Αποστολόπουλου. Όσο για το πώς γνωρίζει ότι ο Δεμερτζίδης είναι αναρχικός, αφού πλέον δεν έχουν επαφές, ανέφερε χαρακτηριστικά: “Από το πρωτόδικο, γιατί υπήρχε συμπαράσταση από αυτόν το χώρο και στην οικογένεια του. Και είχε αναρτηθεί και κάλεσμα από το Indymedia. Το διάβαζα γιατί βρήκα μπροστά μου όλο αυτό το χάος. Με έβριζαν”. Σε ερώτηση της Τομπατζόγλου αν θεωρεί ότι είναι κατηγορία το να της προσάπτουν ότι είναι στη ΧΑ απάντησε: “Το θεωρούσα ως κάτι που το έλεγε για κακό. Μπορεί να χρησιμοποίησα λάθος ρήμα.”. Σε σειρά ερωτήσεων του Καμπαγιάννη, η ίδια αρνήθηκε ότι έδωσε κάποια πολιτική διάσταση στο περιστατικό καταθέτοντας στην ανακρίτρια και ότι γενικά δεν υπήρχε καμία πολιτική διάσταση στη συγκεκριμένη υπόθεση. Δε θυμόταν επίσης αν υπήρχαν συγκεκριμένα σύμβολα της ΧΑ στο σχολείο της, παρά μόνο ότι υπήρχαν συνθήματα και ότι όλοι έγραφαν τέτοια. Σε σχέση με την επίθεση, ανέφερε ότι ο Αποστολόπουλος πήγε να μιλήσει στο Δεμερτζίδη, ακολούθησαν κάποιες λογομαχίες και έτσι κατέληξαν στο γεγονός. Ανέφερε επίσης ότι έπειτα από περιστατικό κατά το οποίο ο Κουρσόπουλος την είπε φασίστρια, πήγε να της ζητήσει την άλλη μέρα συγγνώμη και ότι στο πάρκο που βρέθηκαν δεν υπήρχαν άλλα άτομα. Σε ό,τι αφορά το γιατί ο Αποστολόπουλος λάμβανε μηνύματα από τη ΧΑ, απάντησε ότι τα τηλέφωνα τα παίρνουν από τηλεφωνικούς καταλόγους όπως κάνουν και άλλα κόμματα και επιχειρήσεις που στέλνουν SMS. Αρνήθηκε επίσης ότι η ίδια κυκλοφορούσε στο σχολείο με άρβυλα, είχε ξυρισμένο το μισό της κεφάλι και ζωγράφιζε σβάστικες.

 

Στη συνέχεια υποστήριξε ότι δεν ήξερε λεπτομέρειες για το πότε θα έβλεπε ο Αποστολόπουλος τον Δεμερτζίδη και ότι την εξέπληξε η τροπή που πήραν τα πράγματα, γιατί ο Αποστολόπουλος δεν ήταν βίαιος.

 

Ακολούθησε η εξέταση από την υπεράσπιση, όπου απάντησε σε ερωτήσεις του Νίκου Μιχαλόλια και του Αλεξιάδη, αναφέροντας ότι το περιστατικό οφείλεται στο γεγονός ότι ο Δεμερτζίδης, με τον οποίο είχε σχέση στην Γ’ Γυμνασίου, την ενοχλούσε και ήθελε να τα ξαναφτιάξουν, ενώ της ασκούσε λεκτική βία λεγόντάς της ότι είναι χρυσαυγίτισσα και να χωρίσει με το χρυσαυγίτη [Αποστολόπουλο]. Επιβεβαίωσε επίσης ότι στο δικό της κινητό ερχόντουσαν μηνύματα από το ΚΚΕ, χωρίς να ανήκει σε αυτόν τον χώρο.

 

Στο σημείο αυτό διακόπηκε η διαδικασία για να συνεχιστεί την Τετάρτη, 8/3/17 με την κλήτευση και εξέταση του μάρτυρα Κίμωνα Κουρσόπουλου.