BLOG all updates

plomaritis1.jpg

ΗΜΕΡΑ 156: «ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΘΑ ΒΓΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΧΑΙΡΙΑ»

156η Συνεδρίαση, Γυναικείες Φυλακές Κορυδαλλού, 23.5.2017

 

Ι. Πρόσβαση στο Δικαστήριο

Εξακολουθεί να υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης και παρακολούθησης της δίκης, με επίδειξη και παρακράτηση της αστυνομικής ταυτότητας, μέχρι τη συμπλήρωση των θέσεων του κοινού στην αίθουσα του ακροατηρίου. Υπήρχε ελάχιστη παρουσία δημοσιογράφων και κοινού.

 

ΙΙ. Παρουσία των κατηγορουμένων

Αυτοπροσώπως παρών κατά τη διαδικασία δεν ήταν κανένας κατηγορούμενος.

 

III. Συνέχεια κατάθεσης του μάρτυρα Κωνσταντίνου Γεωργούση

 

Α. Εξέταση από τους συνηγόρους πολιτικής αγωγής

 

Ο μάρτυρας ρωτήθηκε κατά σειρά από τους συνηγόρους πολιτικής αγωγής Θεοδωρόπουλο, Βρεττό, Μαλαγάρη, Στρατή, Καμπαγιάννη, Σκαρμέα, Παπαδοπούλου και Τομπατζόγλου.

 

Ο μάρτυρας εξήγησε ότι δεν κατέθεσε στις ανακρίτριες το ντοκυμανταίρ όπως αυτό έχει στην τελική μορφή του (37’), καθώς υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα. Ωστόσο εγχείρισε DVD με αμοντάριστο σχετικό υλικό περί τα 80’, στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα 36’ του ντοκυμανταίρ. Οι συνολικές λήψεις του για τις ανάγκες του ντοκυμανταίρ ανέρχονται σε 20 ώρες περίπου. Σύμφωνα με τον μάρτυρα, αποσπάσματα του ντοκυμανταίρ του προβλήθηκαν στην ΕΡΤ και στο Mega Channel. Ο Μιχαλολιάκος αντέδρασε με δήλωσή του περί «Εβραίων και BBC» σε επαρχιακό κανάλι. Ο μάρτυρας εντάσσει τη μήνυση του Πλωμαρίτη σε βάρος του ιδίου στο πλαίσιο των κυρώσεων κατ’ αυτού που είχε εξαγγείλει ο Μιχαλολιάκος.

 

Ο μάρτυρας θεωρεί ότι η παρουσία και η δραστηριότητά του για το ντοκυμανταίρ ήταν γνωστή στη Χ.Α. σε κεντρικό επίπεδο. Ο μάρτυρας έδωσε στην ταινία του τον τίτλο «οι εκκαθαριστές», επειδή εκείνη την εποχή η μεγαλύτερη συζήτηση στην περιοχή σχετιζόταν με το πώς οι χρυσαυγίτες θα «καθάριζαν» τον Άγιο Παντελεήμονα. Υπήρχε μάλιστα αυτοκόλλητο –που δεν έχει αποποιηθεί η οργάνωση– «να ξεβρωμίσει ο τόπος». Αντικείμενο του καθαρισμού ήταν οι αλλοδαποί και οι πολιτικοί αντίπαλοι (κυρίως της αριστεράς, αλλά και του δημοκρατικού κέντρου και της δεξιάς). Ο μάρτυρας εξήγησε ότι η Εθνική Σχολή Κινηματογράφου της Μεγάλης Βρετανίας, όπου φοιτούσε, ενδιαφέρθηκε για το θέμα του ντοκυμανταίρ διότι η Χ.Α. θεωρείτο από τους πιο ακραίους εκφραστές του κινήματος της ακροδεξιάς.

 

Ο μάρτυρας κατέθεσε ότι είχε διαβάσει στην εφημερίδα της Χ.Α. δήλωση ότι αυτό που έγινε στον Άγιο Παντελεήμονα [σημ: εννοεί την «εκκαθάριση» και την εκεί δραστηριοποίηση της Χ.Α.] θα γινόταν και στη Βουλή. Ο ίδιος δεν ήξερε αν η δήλωση αυτή θα πραγματοποιούταν, ωστόσο επισήμανε ότι υπήρχε μια επιθετική πολιτική, γενικά μια αποθέωση της βίας και δηλώσεις ότι «μετά τις εκλογές θα βγουν και τα μαχαίρια». Ο μάρτυρας θεωρεί ότι γενικά δεν σέβονταν το Κοινοβούλιο. Μετά τη λήψη του ντοκυμανταίρ, από το 2013, ο μάρτυρας διαπίστωσε από το Ηνωμένο Βασίλειο όπου ζει και παρακολουθεί εξ αποστάσεως τη δράση της Χ.Α., ότι αυτή έγινε πιο βίαιη: «αυτά που έλεγαν στην ταινία άρχισαν να γίνονται», όπως κατέθεσε, με σκοπό «να καταλυθεί η έννομη τάξη και να αντικατασταθεί με ναζιστικό καθεστώς».

 

Αναφορικά με τις σχέσεις Χ.Α. και ΕΛ.ΑΣ., ο μάρτυρας είχε την εικόνα ότι οι χρυσαυγίτες θεωρούσαν ότι δεν χρειάζονται την αστυνομία. Ο μάρτυρας δεν γνώριζε κάτι συγκεκριμένο για το Α.Τ. Αγίου Παντελεήμονα, πέραν του ότι ο Βάθης τού είχε πει ότι ήταν «φιλαράκι» με τον διοικητή του.  Ο Βάθης είχε δηλώσει στον μάρτυρα ότι όσα καταστήματα αλλοδαπών είχαν κλείσει στην περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα, τα είχαν κλείσει οι χρυσαυγίτες. Ο μάρτυρας είχε ακούσει, στο καφενείο της οδού Πιπίνου 111, ότι ο Βάθης είναι «νυχτερινός τύπος» και ότι είχε σκοτώσει δυο ανθρώπους.

 

Ο μάρτυρας κατέθεσε ότι δεν εξέλαβε ως «αστεϊσμούς» τα περί κατάλυσης του καθεστώτος, κρεματορίων κ.λπ. που έλεγαν οι χρυσαυγίτες που συναναστράφηκε. Αναφέρθηκε και στη λεγόμενη «μάχη του Αγίου Παντελεήμονα» το 2011, οπότε 150 «γομάρια» της Χ.Α. εφάρμοσαν ένα μοντέλο βίας. Σύμφωνα με τον ίδιο, «από το πρωί ως το βράδυ υμνούν τον Χίτλερ νομίζω». Ο μάρτυρας δεν διαπίστωσε καμία διαφορά μεταξύ όσων έλεγαν οι Πλωμαρίτης-Βάθης και της ίδιας της δράσης της Χ.Α.. Στα κεντρικά γραφεία της Χ.Α. στην οδό Δεληγιάννη ο μάρτυρας είχε δει λοστάρια και ασπίδες αρχαιοελληνικού τύπου.

 

Η πρόταση της Χ.Α. για το μεταναστευτικό ήταν να φύγουν όλοι οι αλλοδαποί από την Ελλάδα, διαφορετικά να εξοντωθούν: «Να τους βάλουν σε ένα καράβι όλους και να το βουλιάξουν για να τους πνίξουν», όπως είχε λεχθεί στον μάρτυρα από συγκεκριμένο στέλεχός της. Ως προς τα αναρχικά στέκια, οι χρυσαυγίτες είχαν πει ότι «όλους αυτούς όταν έρθουν στην εξουσία θα τους κάψουν ζωντανούς».

 

Β. Εξέταση από τους συνηγόρους υπεράσπισης

 

Ο μάρτυρας ερωτήθηκε κατά σειρά από τους συνηγόρους υπεράσπισης Τσάγκα, Πανταζή, Μιχαλόλια (Π.), Ζωγράφο, Μιχαλόλια (Γ.), Παπαδέλλη και Αλεξιάδη.

 

Ο μάρτυρας είχε δει τον Βάθη να μιλάει σε πολύ καλό κλίμα με τον Κασιδιάρη, ωστόσο δεν είχε δει την κάρτα μέλους του. Ο Πλωμαρίτης είχε επιδείξει στην κάμερα την κάρτα μέλους της Κεντρικής Επιτροπής της Χ.Α. Η κινηματογράφηση του ντοκυμανταίρ έγινε τον Ιανουάριο 2012, οπότε ο μάρτυρας συνάντησε τουλάχιστον 50 άτομα που πρόσκειντο στην Χ.Α., εκ των οποίων στελέχη της ήταν τα 10-12. Ο μάρτυρας είχε επαφές και με χρυσαυγίτες στη Ναύπακτο, αλλά εστίασε στην περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα ελλείψει χρόνου.

 

Ο μάρτυρας κατέθεσε ότι θεωρεί την Χ.Α. ναζιστική οργάνωση, λόγω των συμβόλων της, των λεγομένων και των πράξεων των στελεχών της. Περαιτέρω ο μάρτυρας έκρινε, λόγω των τατουάζ με αγκυλωτούς σταυρούς που έβλεπε στα μπράτσα μελών της, ότι επρόκειτο για νεοναζιστές. Ο μάρτυρας θεωρεί ακόμη ότι στη Χ.Α. υπήρχε συγκροτημένος χιτλερικός προσανατολισμός, ο οποίος σταδιακά από το 2010 και μετά προβάλλεται πλέον ως εθνικισμός. Στο πρόγραμμα του κόμματος το 2012 υπήρχαν διάφοροι όροι που παρέπεμπαν –με απευθείας μετάφρασή τους από αυτό– στο γερμανικό ναζιστικό πρόγραμμα.

 

Ο μάρτυρας κατέθεσε ότι ο Πλωμαρίτης ήταν παλαιότερο μέλος της Χ.Α. και πιο συγκροτημένο. Ο δε Βάθης τού είχε πει ότι προσκειτο παλαιότερα στον ΛΑ.Ο.Σ., ωστόσο απογοητεύτηκε και αποχώρησε από αυτό.

 

Κατά την επίσημη προβολή του ντοκυμανταίρ του στην Ελλάδα, στο Γαλλικό Ινστιτούτο, είχε πει ότι δεν τον ενδιέφεραν τόσο τα [ηγετικά] στελέχη της Χ.Α. όσο οι απλοί ψηφορόροι – μέλη της, «γιατί αυτοί είναι ο φασισμός και όχι ο Μιχαλολιάκος». Εντούτοις, σύμφωνα με τον ίδιο, «τελικά δεν βρέθηκαν τέτοιοι. Ήταν όλοι στελέχη.».

 

Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αρνήθηκε τελικά να προβάλει το ντοκυμανταίρ του επειδή η διοίκησή του φοβήθηκε, όπως πληροφορήθηκε ο ίδιος ανεπίσημα.

 

Ο μάρτυρας κατέθεσε ότι δεν είχε την πρόθεση να παγιδεύσει τους χρυσαυγίτες που συμμετέχουν στην ταινία του. Ερωτηθείς δε από τον Μιχαλόλια (Γ.) αν η φράση που ειπώθηκε στο ντοκυμανταίρ από τον Βάθη ή τον Πλωμαρίτη ότι «θα πωληθούν τα μαλλιά τους [:των αλλοδαπών] να πουλιούνται ως μπεγλέρια στο Μοναστηράκι» είναι προγραμματική θέση της Χ.Α., ο μάρτυρας απάντησε ότι ταιριάζει στο πρόγραμμά της.

 

Ο συνήγορος Παπαδέλλης ρώτησε το μάρτυρα εάν είχε κληθεί για να καταθέσει ανακριτικά και διερωτήθηκε πώς γινόταν να γνωρίζει η αστυνομία ότι βρισκόταν στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ερωτηθείς από τον ίδιο γιατί δεν πήγε και σε άλλες τοπικές οργανώσεις της Χ.Α., ο μάρτυρας απάντησε ότι δεν είχε τέτοια χρηματοδότηση [στο πλαίσιο της διπλωματικής του].

 

Ο μάρτυρας κατέθεσε ότι δεν του υποδείχθηκαν από τα κεντρικά γραφεία της Χ.Α. τα στελέχη της, τα οποία συμμετέχουν στο ντοκυμανταίρ του, αλλά ότι ψάχνοντας με σκοπό να βρει κάποια στελέχη στην περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα, γνώρισε κάποιους τυχαία. Φαινόταν δε ο Βάθης να έχει κάποια εξουσία στην περιοχή. Ο μάρτυρας διευκρίνισε ότι δεν έψαχνε την «κακή» Χ.Α., απλώς στελέχη της στην περιοχή. Ο Πλωμαρίτης εξ αρχής του είχε δηλώσει ότι δεχόταν να συμμετάσχει στην ταινία.

 

Σημειώνεται ότι η Πρόεδρος ρώτησε την υπεράσπιση αν η Χ.Α. υποστηρίζει ότι το ευρισκόμενο στη δικογραφία DVD με αμοντάριστα πλάνα λήφθηκε με κρυφή κάμερα. Ο συνήγορος Μιχαλόλιας (Γ.) διευκρίνισε ότι η θέση της Χ.Α. είναι ότι το υλικό του DVD «είναι οι προσωπικές απόψεις και αστεϊσμοί ενός από τους δεκάδες υποψηφίους του 2012 και όχι θέσεις της Χ.Α. Θα φανεί από τις ερωτήσεις ότι στις πρώτες προβολές στο Γαλλικό Ινστιτούτο [ο μάρτυρας] είπε ότι έκανε βίντεο με τους απλούς ψηφοφόρους και μέλη, όχι δεν τον ενδιέφερε η ηγεσία. Ας έρθουν κατά την προβολή οι κ. Πλωμαρίτης και Βάθης να δώσουν διευκρινίσεις.».

 

Γ. Αίτημα συνηγόρου υπεράσπισης περί εξέτασης του μάρτυρα επί προβληθησομένου οπτικοακουστικού υλικού

 

Ο συνήγορος Παπαδέλλης αιτήθηκε να είναι παρών στην επόμενη δικάσιμο ο μάρτυρας, ώστε να προβληθεί το βίντεο με την ομιλία του Κασιδιάρη στον Ασπρόπυργο, στο οποίο είχε αναφερθεί προηγουμένως, και να ερωτηθεί επ’ αυτού. Συγκεκριμένα, για να διαπιστωθεί αν υπάρχει η λέξη «εξόντωση» στο πρόγραμμα της Χ.Α., και δη εξόντωση Ρομά, στο οποίο φέρεται να αναφέρθηκε ο κ. Κασιδιάρης και να ερωτηθεί σχετικά ο μάρτυρας. Το Δικαστήριο ζήτησε από το συνήγορο να υποβάλει εγγράφως το αίτημά του. Η Εισαγγελέας πρότεινε να απορριφθεί το αίτημα του συνηγόρου υπεράσπισης με την αιτιολογία ότι ο μάρτυρας εκφράζει την άποψή του και ότι η υπεράσπιση μπορεί να προσκομίσει την ομιλία του κατηγορουμένου και να υποβάλει μηνυτήρια αναφορά για ψευδορκία μάρτυρα. Ο μάρτυρας διευκρίνισε ότι δεν είπε ότι ο Κασιδιάρης έκανε λόγο για «εξόντωση», αλλά για «ανθρώπινα σκουπίδια», δίνοντάς του την εντύπωση ότι εννοούσε την εξόντωσή τους. Έτσι στη συνέχεια ο συνήγορος απέσυρε το παραπάνω αίτημά του.

 

Στο σημείο αυτό το Δικαστήριο διέκοψε για την 26.5.2017 στην αίθουσα Γυναικείων Φυλακών Κορυδαλλού, όπου θα συνεχιστεί η διαδικασία με την εξέταση των μαρτύρων Ι. Γρυπιώτη και Σ. Ζαμπέλη.